Dag 2 - 12 november 2010

China's flag
Asia » China » Guangxi » Yangshuo
November 12th 2010
Published: November 12th 2010

Zo vroeg uit de veren vandaag. We hadden met Master afgesproken om de les vandaag aan de rivier te doen. Dus de ochtend les (van half 9 tot half 11) hebben we aan de Li-rivier gedaan. Dat was werkelijk prachtig en geweldig om op zo'n plek tai en qigong te doen. Raar genoeg waren we voor de Chinese toeristen ook een attractie, maar dan in hun eigen nationale tak van sport, grappig toch. De lessen van Yong Cheng (Master) zijn echt heel erg goed en het feit dat hij op dit moment maar 2 leerlingen heeft help daar ook bij natuurlijk. We hebben zo'n beetje privéles. Van de ene kant hoop ik dat dat zo blijft, van de andere kant is meerdere mensen ontmoeten met dezelfde passie natuurlijk ook leuk. Na de les, waar we met de fiets met gevaar voor eigen leven door Yangshuo zijn gegaan, hebben we nog wat fruit gekocht bij de lokale stalletjes en terug naar de school voor de lunch. Na de lunch heb ik even rondgewandeld in de buurt (zie foto's) en dat is echt geweldig. je steekt de straat over en in 2 minuten sta je midden tussen de kleine akkertjes en rijstveldjes met daarachter direct de andere rivier, de Yu Long rivier.Deze is veel rustiger en smaller maar toch zeker zo mooi als de Li. Hierop wordt veel gevaren met bamboe vlotten, zowel voor toeristen maar ook de boeren en vissers. Sommige locale vissers gaan met zo'n bamboe vlot en vogels (ik denk een soort aalscholven) vissen. Aan deze zelfde rivier hebben we onze middag tai chi les gedaan. Je ziet, we hebben Master overtuigd om met ons naar mooie plekken te gaan voor de lessen. Dus deze les was ook weer helemaal ok. Ik leer heel veel fijne details van de 24 vorm en de qigong en Tan sa ching oefeningen blijven me verbazen. Morgen gaan weer aan de Li rivier oefenen alleen hebben we nu Master zo ver gekregen om nog vroeger te beginnen: half 8. Dus wij moeten rond 7uur op de fiets zitten. Dus ook morgen zal het weeer een mooie dag worden.

Tot: 0.061s; Tpl: 0.013s; cc: 5; qc: 43; dbt: 0.0356s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb