Eigen appartementje!!!

China's flag
Asia » China » Beijing » Chaoyang district
September 2nd 2008
Published: September 2nd 2008

Ja hoor, dit bericht verstuur ik vanuit ons eigen appartementje! Nadat we afgelopen vrijdag nog 2 andere appartementen zijn gaan bezichtigen hadden we iets moois gevonden. Het is een fijn appartementje met 2 slaapkamers, een fijne woonkamer en een redelijke keuken en badkamer. De ligging is ideaal met maar zo'n 5 minuten fietsen naar de universiteit.

We konden meteen 's avonds intrekken. Wij dus naar de IKEA gegaan, was spulletjes gehaald en daarna onze koffers bij ons hotelletje opgehaald. De eerste nacht voelde nog er raar. Het voelde nog niet echt als een thuis en het begon echt door te dringen dat dit niet zomaar een vakantie gaat worden. Nu we er ondertussen alweer een paar nachtjes geslapen hebben begint het al stukken beter te voelen. We zijn druk bezig geweest met het schoonmaken van ons plekje en dat helpt ook al veel. Ook hebben we flink inkopen gedaan bij de walmart en de carrefour. Ook de laatste kleine mankementjes worden langzamerhand allemaal verholpen.

Dit laatste is wel grappig. Zo lekte er iets in onze badkamer. Wij dat tegen de huisbaas zeggen, en meteen wordt er een telefoontje gepleegd en 5 minuten later staat er een klein chineesje voor de deur om de oorzaak van het probleem op de sporen.

We zij de buurt ook al een beetje gaan verkennen hier. Overal waar we komen kijken de chinezen ons aan alsof we aapjes zijn. We zeggen iedereen vriendelijk "ni hao" en vragen of ze misschien een beetje engels spreken. Maar dit zijn er maar weinig. Wel zaten we gisterenavond een beetje buiten en komt er een chinees bijzitten en daar hebben we ff een mooi 'gesprek' mee gehad. Het gesprek ging niet veel verder dan een paar woordjes chinees, maar het is wel lachen.

Morgen ff boeken ophalen en dan begint donderdag de school echt. Ben erg benieuwd. Ik zal jullie op de hoogte houden! Blijf ook berichtjes achterlaten of mailen, vind het erg leuk om wat van jullie te horen.

Tot: 0.079s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0437s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb