Beijing Ontdekken


Advertisement
China's flag
Asia » China » Beijing
August 29th 2008
Published: August 29th 2008
Edit Blog Post

Ik begin vandaag alweer aan mijn 4de dag in Beijing en het is weer tijd voor een nieuwe update. We hebben de afgelopen 2 dagen weer veel gedaan, veel van Beijing gezien. Deze dagen zijn Ritish en ik er samen op uit getrokken om wat culturele en wat minder culturele dingen te gaan bezichtigen.


We zijn naar de verboden stad geweest en het plein van de hemelse vrede. Bij beide waren we veel te kort, dus moeten we hier zeker nog een keertje terug gaan. Alleen al in de verboden stad is veel te zien en ligt veel historie. Wel kwamen we daar een echte Chinees tegen die duidelijk Holland fan is (hij droeg een oranje knltb shirt), wij daar dus ff naar vragen hoe dat zat. Blijkt dat ie eigenlijk alleen maar fan is omdat hij de kleur "yellow" zo mooi vindt (of hij is kleurenblind, of zijn engelse les is nog niet bij het woord "orange" gekomen, of hij is gewoon helemaal de weg kwijt). Anyway, hij had achteraf toch nog een beetje verstand ervan en we hebben een leuk praatje gemaakt. Daarna wilde hij dus met ons de foto, 1x ik alleen met hem, 1x ritish met hem, 1 met z'n 3en. Daarna moest zijn pa nog met ons op de foto en zo schiet het dus wel op. Ondertussen dat we met hem aan het praten waren begon het hele plein van de hemelse vrede vol te lopen met mensen omdat de nationale vlag die daar staat, en die naar beneden wordt gehaald. Overal om ons heen begonnen mensen ons aan te kijken en nieuwsgierig te luisteren naar wat er gezegd werd. Nadat die eerste foto's werden genomen dacht iedereen dat het wel kon en dus kwamen er allemaal mensen vragen of ze met ons op de foto mochten. We worden dus al aardig famous hier in China!


Het minder culturele wat we gedaan hebben is het shoppen. Er zijn hier belachelijk veel shops, veel enorm grote shopping malls en ook flink wat van die namaak markten. Die laatste zijn erg leuk om the shoppen, het kost allemaal niks! In de grote malls zijn veel dingen net zo duur als bij ons en vaak zelfs nog duurder! Op de markten is het leuker shoppen voor ons, daar heb ik al een mooi paar lecoq schoenen gekocht voor €10 en wat andere kleine dingetjes. Ze verkopen daar werkelijk alles. Je kunt er nep iPhones kopen voor €75, videocamera's voor €60, kleren en schoenen voor tussen de €5 €10 en nog veel andere troep. Het leuke is het afdingen, ik zat bij een tennisracket te kijken en ze begon bij €120 voor een wilson racket, na een paar keer onderhandelen en nadat ik wegliep was de prijs gezakt naar €20!


Verder zijn we gisteren nog door de 'hutongs' gelopen. Dit zijn de authentieke chinese wijken zoals ze 600 jaar geleden gebouwd zijn. Veel van deze zijn de afgelopen jaren verdwenen door alle nieuwbouw maar nu zijn er aantal aangewezen als cultureel erfgoed. Het viel me eigenlijk een beetje tegen, de straatjes waren erg toeristisch en zagen er niet zo heel arm uit.

Vandaag gaan we verder naar appartementen kijken, we hopen vandaag wat te vinden zodat we in het weekend kunnen intrekken. Ook kwamen we er achter dat we in het weekend al naar school moeten, inschrijven en introductie achtig iets. Daar gaat ons weekend dus!!

Dit was wel weer genoeg voor vandaag. Ik hoop dat ik mijn volgende bericht uit ons eigen appartementje kan sturen. Tot gauw weer en bedankt voor jullie leuke berichtjes.

Groetjes Martijn

Tip: als je je e-mail invult aan de linkerzijde op deze website dan krijg je automatisch een mailtje als ik een nieuw bericht post.




Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement



Tot: 0.199s; Tpl: 0.015s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0733s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb