sun-rice-fields

Asia » Cambodia » South » Takéo
February 5th 2009
Published: February 6th 2009

sun-rice-fields

Vanochtend om 7.30 stuurden we de voorste wielen in de richting van Takev of takeo. Na het doorworstelen van de ochtendspits werd het stilaan rustig. Twee duitse jonge soort hadden dezelfde intensies en zijn van plan dit acht maanden vol te houden. Zij kochten hun bikes 5OO € 't stuk in thailand. Ik moet jullie niet vertellen dat de kwaliteit van hun rijdend materieel lichtjes anders was.

Na zo'n slordige 80 km. en honderden hello's met zwaaibeweging later, ik denk dat er in de cambodjaanse 10 geboden staat: "men zal de vreemdeling niet onbegroet laten passeren zolang je niet het 10de levensjaar hebt bereikt", was het wel in orde en de laatste cola was de beste!! Intussen was het weer omgeslagen van heerlijk bewolkt (sorry België) naar zoeiend en windloos heet.

Na een frisse douche in het guesthouse en een lichte maaltijd in het enige, zichtbare restaurant was het tijd voor de motorboottocht langs de rijstvelden richting Ankor Borei en Phnom Da. Zo'n 25 km enkel. We zijn het er over eens dat de tocht heen en terug veel mooier is dan het bezoek aan het museum en de tempel uit de zevende eeuw.

Na een korte passage langs de lokale kermis later, met guy als prijsvogel, hebben we hetzelfde restaurant aangedaan vanwege weinig zicht op beters. Het toerisme lijkt nog niet doorgedrongen of is reeds vergaan.

Tijdens de maaltijd werden we bijgestaan door een nederlandse fietser en de vier dochters van de mama. Met argusogen werden wel gadegeslagen. Glas leeg meteen terug vol, rijst op meteen terug bijvullen. Verder verliep de dialoog moeizaam vanwege het feit dat geen van de zussen iets van frans of engels machtig was. Met tekeningetjes zijn we uiteindelijk veel te weten gekomen.

foto's later

Tot: 0.069s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0423s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb