we feel like frogs on cows-poupou

February 7th 2009
Published: February 7th 2009

we feel like frogs on cows-poupou

Een uitspraak van een kleine cambodjaanse garcon (naar eigen zeggen) op een te grote moterbike (volgens anderen); Wij voelen hetzelfde maar dan omgekeerd: grote belgische mannen (volgens de cambodjanen) op te kleine fietsen (volgens ons);

Vandaag zijn we voor de derde maal om half zes opgestaan om de hitte wat voor te zijn (om zeven uur was het volle zon); Na veel drinken (water), het achterlaten van het fototoestel (alles = i.o.), zeer drukke weg de laatste 40 kilometer, en de laatste 10 werden we door de tour-organisatie nog getrakteerd op enkele stevige klimmen arriveerden we in sihanoukville.

We nestelen ons op victorie-hill in een proper hotel (naam ontsnapt tis te hopen dat we de weg terugvinden), eten iets een resort (hutten) lager en zijn nu op de beach. Regae-musiek, palmen, zon (sondergang), bikini, boten, locals en toeristen...

Even een medisch bulletin: Guy mag als eerste genieten van de wraak van montezuma waardoor het menu beperkt blijft tot bouillon, rijst en water;ik ben een schelletje vel kwijt ter hoogte van het zitvlak waardoor de zin om nog verder te fietsen lichtjes afneemt!

Ff wat cijfers temp nu rond 5:30 30 en koele wind, tijdens het fietsen zo'n 35. Kilometers vandaag 125 gemiddelde 20.5

't is weekend dus gaan we er een lap op geven.... allez ikke toch!

foto toegevoegd

Tot: 0.086s; Tpl: 0.019s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0547s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb