På vei til Bangkok og Siem Reap

Cambodia's flag
Asia » Cambodia » North » Siem Reap
January 24th 2013
Published: January 24th 2013

Her kommer en liten oppdatering fra ”turistene”

Vi ankom etter mange lange timer om bord på fly og en laaaang mellomlanding i Doha. Første natt tilbrakte vi i Bangkok. Hadde en avtale med hotellet om at de skulle hente oss på flyplassen… men var det noen som ventet på oss der?? Neida, det var bare å finne en taxi.
Det var nå sent på kvelden så det var kun å få i seg middag på hotelets restaurant og komme seg i seng.
Middagen ble innholdsrik. Den nyansatte serveringsjenta klarte det mesterverket å helle en hel øl over Michael 's mobil. Skjønte jo at dette var en ripe i lakken for jenta så vi bedyret at det gikk bra og ingen skade var skjedd. Ville jo ikke at jenta skulle få sparken J For å virkelig vise at dette gikk greit la vi igjen en grei sum i tips..
Mobilen lever ennå 😊

Dagen etter fortsatte ferden til Cambodia og Siem Reap. Etter at vi hadde kommet oss gjennom visum prosedyrene og betalt 20 dollar per person var det å kaste seg inn i en taxi.
Taxisjøføren begynte å spørre hvor vi kom fra.. Vi fortalte at vi var fra Norge og han svarte da et det var et fint lite land og at han hadde mange venner der. Etter en liten stund kom det spørsmål om vi ikke ville leie han et par dager for å komme oss til Angor Wat: Michael svarte da at vi ikke hadde lagt noen planer ennå men vi kunne ta nummeret hans så kunne vi ringe om vi ønsket hans tjenester. Han svarte da at han ikke hadde mobil.. Og begynte å mase igjen… Da vi igjen sa vi ikke hadde brukt for hans tjenester ble han sint… ordentlig sint!! Vi måtte skjønne at han hadde mistet jobben, kona hadde mistet jobben!! Vi var som alle andre Europeere dårlige mennesker som ikke ønsket å benytte seg av hans tjenester som sjåfør/guide. Han dro da fram Iphon'en fra lomma, vi skulle bare ikke tru han ikke hadde råd til mobil.. jøss det går fort fra å ikke ha mobil til å ha en Iphone på lur i bukselomma!
Dette var i grunnen ubehagelig og vi var jaggu meg ikke sikre på at han ville kjøre oss til hotellet.. Må si det var en lettelse å se skiltet til hotellet!

Makan til taxi idiot!!!!

Hotellet vi bor på er veldig bra og vi storkoser oss. Ligger ved bassenget og dypper tærne i bassenget.

Vi lider forøvrig av en smule jetlag så vi våkner tidlig og venter utålmodig på froskost hver dag.. Frokost blir servert fra kl. 06:00. Da er det vi to og alle pensjonistene som er på plass!

IMG_5223IMG_5223
IMG_5223

Crocodile Burger??
IMG_5224IMG_5224
IMG_5224

Er man i tvil om hva man skal kalle hovedgata i en liten by.. ja da tar man det beste man kommer på i farta.. PUB STREET

Tot: 0.151s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.084s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb