Spiders, to eat or not to eat...

Cambodia's flag
Asia » Cambodia » North » Siem Reap
February 9th 2009
Published: February 9th 2009

Spiders, to eat or not to eat...

Op één van onze stops kregen we meteen een tarantula aangehangen... Bleek dat de giftanden waren afgeknipt dus geen probleem. Enkele seconden later passeerden we een emmer vol van die leven wezens en vlak er naast een schaal vol gebakken en gekruide spinnen! Na lang twijfelen eerst een poot geproefd en daarna twee spinnen gekocht; Eén ervan is intussen verteerd en smaakte licht zout en krokant. De andere is in de bus gebleven. Voor de liefhebbers waren er ook krekels te verorberen.

We zitten in siem reap in een khmer restaurant en de serveerster toont ons haar dorpje op de kaart (of toch niet bleek te klein te zijn). Ergens langs het meer tongle sap. Drie dagen per jaar gaat ze naar haar familie (zo'n anderhalf uur op de scooter). Voor de rest is het werken en werken en heel sympathiek wezen voor de tourists. ze ziet het ook als een manier om haar engels te oefenen.

dus vandaag... de bus op om 7:30 overstap in phnom penh om 12.30 aankomst in siem reap rond 18:30 = één dag bus met als gunstig resultaat: twee interessante gesprekken (pool en cambodjaan) een poep die gerust maar ook gezeten heeft en een vastende guy in de hoop de maag en darmen terug in lijn te krijgen.

Uiteindelijk hebben we een proper guesthouse, zeggen we neen tegen een zeer mooie plek van 109 dollar en eet guy gewoon khmer gebakken rijst met garnalen.

Morgen de eerste tempels!!!

10th February 2009

Bovoc
Hey TooT en Guy, Kleine update van onze match van 't weekend: Den Bart heeft een halve marathon gelopen en uiteindelijk zijn we met 3-2 tegen Sveka Schoten gewonnen...Meer valt er eigenlijk niet te zeggen over de match. Wat uw poep betreft: ge hebt hier te weinig getraind he :-) 't amusement nog! Ik lees je verslagjes dagelijks, dus blijven doorgaan.
10th February 2009

ola
Ahoi travellers, mooi mooi mooi ginterachter. snel effe wat info wat betreft volleibal, nog geen steken laten valen, laatste match tegen Schoten spannende 5 setter met matsbal tegen maar toch winst binnengehaald, heren 1 op hun donder gekregen, verdere uitslagen worden door mij gepost. Enjoy

Tot: 0.112s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0857s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb