"Tempels; een stapel stenen, meer niet

Asia » Cambodia » North » Siem Reap
February 10th 2009
Published: February 10th 2009

"Tempels; een stapel stenen, meer niet

na één dag was ik er al weg..."

Dit waren de beroemde woorden van een Hollander die we ontmoeten in takev en in kep.

Wij houden er een andere mening op na. Deze tempels (en we hebben er vandaag maar vier goed bekeken) verdienen zonder twijfel hun plaats bij die zeven wereldwonderen. Wie kent de andere zes? (tuinen van babylon, machu pichu, chinese muur, thaj mahal (of zoiets),...(denken we))

Laten we beginnen bij het begin: ankor wat: een gigantisch komplex, vijf torens waarvan enkele in restauratie, symbool op de vlag van cambodja, mooi en indrukwekkend moeilijk totaal in beeld te brengen. Guy zijn voorlopige favoriet.

Dan de tempel Bayon (in het complex ankor Thom); mijn favoriet, net een termietenheuvel of een bergketen maar dan wel door mensenhanden gecreëerd.

Verder hebben we nog twee tempels goed bekeken: Bophaen, de liggende boedha, vollop in restauratie en op dit moment niet volledig te bewonderen. Dan nog de takeo-tempel. hoogste punt zo'n 50 meter. Zeer stijle trappen en een zicht op de jungle er rond. We passeerden ook kleinere tempels en misschien is de olifantenterras nog het meest bijzonder om te vermelden in de varia.

De fietsen blijken zeer geschikt om de tempels te bezoeken.
Op het einde hebben de de bayon nog bij zonsondergang bekeken... mooi en mooi

morgen staan ondermeer de jungle-tempel van tombraider op het programma. 't is te hopen dat ze niet verdikt is (lara croft).

Tot: 0.08s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0473s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb