15.den - Volubilis


Advertisement
Morocco's flag
Africa » Morocco » Meknès-Tafilalet » Volubilis
October 19th 2015
Published: November 15th 2015
Edit Blog Post

Dnes ma caka vylet na rimske anticke zrucaniny. Pocasie vyzera vseliako, moze ale aj nemusi prsat.

Na rohu od tety opat kupujem msemmen. Tentokrat ale uz polovicku. Tetula ma uz pozna, prezradza mi nazov tohto fajn jedla.

V parku oproti mcdonaldu si jedlo v klude vychutnavam ale iba do prichodu nadhanaca, ktory ma laka do volubilis vlastnym taxikom, to odmietam. Pri opustani parku opat dalsi nadhanac ale nic agresivne ako vo fese.

Grand taxi odchadzaju oproti francuzskemu institutu na ulici Zankat Ferhat Hachehad. Mam stastie, dlho na zaplnenie taxiku necakam. Platim usmernovacovy peniazky a moze sa ist. Sardinky v starom medaku W123 smer mestecko Moulay Idriss Zerhoun.

Do mestecka sa da ist aj s mhd ale je to dost pomale a ako som pozeral na ceste nazadm byva riadne natrieskana. Cena myslim 8D alebo 6D.

Zdialky vyzera mestecko fajnovo, usadene v horach na kopci. Po vystupeni ma vsak ocarenie prechadza, uplna diera.

Zacina vyslap do kopca, mini zastavka na mensej terase. Pozorujem mensi trh, prihovara sa mi miestny, zistuje kam mam namierene,navigujeme ma na horsku cestu ,ktorou sa dostanem k volubilis. Zistujem co je jeho zamestanie, len sa pobavene usmeje a ukaze dole na nic moc dedinku. Tu veru roboty nieje,len tak si vysedavam na lavicke.

Vidim ako tu zastavuje package bus, berem nohy na plecia a hor sa do kopca.

Pred miestnou skolou(?) je pristavene zdravotnicke auto. Velky kamion, dnu chodia ludia na vysetrenie.

Po dvoch spytaniach sa napajam na cestu do volubilis. Popravde je to prva odbocka dolava ak sa ide furt dokopca od stanoviska grand taxikov po hlavnej ceste cca 1km.

Cesta je zatial len polna ale urputne sa pracuje na jej prevedeny do asfaltovej podoby.

Okolo cesty par pastierov koz. Naskyta sa mi velmi pekny vyhlad na celu dedinku.

V dedinke sa nachadza vyznamne mauzoleum, do ktoreho maju pristup len islamisti. Udajne je to tu pre nich svate miesto. No ale mali by si tu viac upratat a trochu to tu skulturnit.

Mraky sa nezadrzatelne blizia, pridavam do kroku. Zacinaju padat prve kvapky. Nastastie som uz skoro uz pri ciely.

Jednej tetuly sa pytam na cestu, naviguje ma skratkou krizom cez olivovniky.

Skratkou som sa vynoril pri hlavnej ceste N13 asi 20m od odbocky k rimskym zrucaninam.

Na chvilu sa tu skovavam pod stromom nech dazd ustane.

Cesta sem mala dokopy neakych 8km, za dobreho pocasia by to bola fajn prechadzka.

Zrucaniny vyzeraju fajn. Platim vstup, ponukaju sa mi sprievodcovia,odmietam.

Pri pokladni jedna velice mudra stara turistka sa cudovala,ze platim vstup za tieto zrucaniny, ci ich v europe nemam dost zadarmo. Som si myslel, ty pica naco si sa sem srala aj so svojou package hordou, mala si teda ostat sedet na hoteli a ne ich tu cakat pred vstupom a rozdavat druhym rozumi.

Ako vykopavky nic extra ale su tu velice dobre zachovane mozaiky, klobuk dole pred majstrami,ze uz v takej dobe dokazali nieco taketo vytvorit.

Prvy raz na ceste stretavam cechov. Pytam sa ich ako sa sem dostali, krava mi povi ,ze letadlom. Potom jej neskor zapaluje,ze asi myslim ako sa dostali k muzeu. Prenajali si grand taxi. Tak nic, som dufal,ze maju svoje auto a zvezem sa s nimi az do meksesu. Inak boli volaky cudny, furt svojmu frajerovy nadavala.

Po prehliadke som uvazoval ,ze skusim stopa do Moulay Idriss Zerhoun ale ako som tak isol rozmyslel som si to. Nazad som uz siel po asfaltke a nie po horskej ceste.

Zbieham z cesty ulavit si, kukam,ejha som neako moc blizko cintoru,hadam,ma nik nebude hnat.

Tesne pred dedinkou zacalo poprchat, rychlo hore kopcom a sup ho do grand taxiku a hor sa domov.

Dole pod kopcom ma obiehal starky na nalozenom oslovy, ukazoval mi na fotak aby som si ho odfotil ,samozrejme za dirhami. Nasrat.

V Meknesi zapadam na fastfood, bagetu s kuracim masom s hranolkami. Vonku sa opat spusta dazd.

Relax na izbe, na vecer smer namesticko ala namestie mrtvych.

Tu si dava 1/2 kurata s ryzou,hranolkamy,oblohou. Ku stolu prichadzaju zobrajuce deti, predavajuce deti omalovanky. Casnik ich odhana.

Kura fajn len bolo neake mini.

Casnik sa nemal k cinu, tak som siel zaplatit k pultu.

Ako som odchadzal nazrel som do taniera jednym turistom, oni maso zedli ale ryzu poliatu omackou nechali. Este som sa nad tym pozastavoval,ze im nesibe. Nuz uz vim preco to nezjedli. Bali sa crevnych tazkosti.

Na recepcii vyzdvyhujem mobil co som si tam dal zas nabijat. Je tam chalan, hovori mi,ze na izbe mam zastrcku. Ide so mnou a fakt bola tam. Velmi nenapadna pri zrkadle nad umyvadlom.Len take nenapadne dve dierky. Dobre som sa strapnil.

Do kosa hadzem dalsie veci co som sem doniesol znicit. Tricko, ponozky a slapky. Vo feze som vyhodil kratase. Batoh sa mi odlahcil ale zajtra ho zatacim s nakupom na trhu v rabate.

naklady (1€ = 10,73D , spravil som priemer z prveho zamienania 10,68 a druheho 10,78 a tretieho vyber 10,74)

msemmen - 2D
grand taxi meknes - moulay idriss - 10D
vstup do volubilis - 10D
voda 1,5l - 6D
grand taxi moulay idriss - meknes - 10D
bageta s kuratom a hranolkami - 27D
fanta 0,5l - 5,5D
1/2 kurata,ryza,hranolky, obloha - 40D
voda 1,5l - 5D

foto
meknes
volubilis

Advertisement



Tot: 0.107s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 31; dbt: 0.0681s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb