16.den - Presun na letisko Rabat-Sale


Advertisement
Morocco's flag
Africa » Morocco » Rabat-Salé-Zemmour-Zaer » Rabat
October 20th 2015
Published: November 17th 2015
Edit Blog Post

V noci som sa par krat zobudil na bolesti brucha.

Rano uzaj upalujem na zachod, hnacka.

Na izbe pokracujem v baleni ked tu zrazu sa zacne ozyvat naduvanie, sprint na zachod, ledvaj som to stihol a uz vraciam.

Kurnik, vcera ta omacka na tom kurati musela byt zavadna.

Pomalicky kracam na zel.stanicu al amir. Povodne som si chcel kupit aj neake ranajky ale furt mi je blbo a boli ma brucho.

Na stanici kupujem listok len do sale ville, kvoli mojmu stavu vypustam plaz a nakupy. Fakt mi je dost nahovno.

Pri kupe listku trochu traposim, davam predavacke 50D, nieco mi hovori ale ani ju moc nevnimam,ukazuje mi 10D, tak jej ich davam. Berem listok a zrazu na mna kricia za mnou stojaci ludia, nechal som tam 1D co mi predavacka predala.

Kontrolor listkov ma posiela na druhe nastupiste. Tu si sadam a cakam. Postupne zistujem,ze vlak mi ide z prveho, tak zasa nazad do podchodu.

Smer wc, turecky zachod, opat hnacka.

Posedavam na schodikoch na nastupisti, tesne pred prichodom vlaku, opat ten divny pocit v ustach. Upalujem na wc, nestiham to, vyvracal som sa pri umyvadlach. Mikina ogrcana, nohavice dostali tiez mensi zasach. Upratovacka na mna sucitne pozera. Ide mi pustit vodu, bo voda tu netece, vonku je hlavny uzaver a neviem z akeho dovodu ho maju uzavrety.

Trochu pucujem nohavice, mikinu davam do batohu, prichadza vlak. Mam stastie, sedim hned pri wc, predomnou su vytrhnute sedadla tak sa na sedacke mozem pekne natiahnut.

Pospavam.

V Sale Ville vypadavam z vlaku. Stav sa mi trosku zlepsil. Skusam ist pesi na druhu elektrickovu zastavku Arrazi.

Pred zel.stanicou je zastavka ale chcel som zistit co so mnou spravi mensia prechadzka,ak by to bolo ok,tak nasadnem smer centrum rabatu.

Bohuzial nic moc, takze smer posledna zastavka Hasan II. Su to len dve zastavky.

Pri automate stala studentka,nechcelo jej to zozrat 1D, tak mi ukazuje ci nemam, robime vymenu. Problem s automatom mam aj ja, Pcham tam papierovu 10D ale furt mi to nechce prijat. Nakoniec chlapik za mnou mi ju rozmiena na drobne.

Na konecnej sa pytam jeden baby kde kupim vodu, ale nerozumi mi, resp rozumie ale nevie ma navigovat.

Cez cestu si vsimam mini obchodik, kupujem vodu a pepsi. Na pepsine je vyrazena cena,len 4D.

Bohuzial chleba nema, ten kupujem vedla, kde robia sardinkove sandvice. Mnam keby mi bolo dobre hned by som si dal. Domaca chce za chleba az 2D, ale nemam silu zjednavat, berem ho a vydavam sa do blizkeho parku.

Po 500m zistene,ze park je zavrety, no nic kukam do mapy o dalsich 500m je dalsi park pri kruhovom objazde. Premavku tu riadia policajti. Ti su v Rabate skoro na kazdom kruhaci resp krizovatke.

Tu plno studentov a upratovacie caty co sa skovavaju pred slnkom pod palmami. Nachadzam si fajn miesto, davam do seba kusok chlebu, moc mi nechuti,furt mi je nahovno. Do odletu mam este kopu casu, lahinam si do travy a pospavam.

Inak park nic moc ale svojmu ucelu posluzil. Po asi 4 hod relaxe smer letisko. Podla gps by to malo byt necele 3km

Kedze mi je lepsie vydavam sa tam pesi. V polke cesty ma ale zacina bolet brucho. Dost spomalujem. Vyhliadam miesto kde by som napodobnil indiu v jaisalmery,kde som vykonal potrebu na hlavnej ceste skovany za autom.

Miesto vyhliadnutie,skovany za stromom.

Stale popri hlavnej ceste idem smer letisko, na ustach mam satku,bo ma dost drazdia vyfukove plyny a do toho este slnko.

Na krizovatke sa pytam chlapika ci je letisko rovno abo mam ist dolava. Vravi dolava, to sa mi moc nezda, vytahujem gps, no jasne mam ist rovno.

Okolie nic moc. Ale buduju tu novy chodnik.

Konecne som pri letisku. Tu uz opat hladkuju dvaja ozbrojeny vojaci s policajtom.

Vonku si lahinam na lavicku.

Na letisku posielam babi a dedi pohladnicu. Ostalo mi neakych 200D, nezamienam ich nazad. Mozno sa este niekedy v buducnosti zidu.

V hale sedim na dost pohodlnych sedackach. Moj let este cez kontrolu leteniek nepustaju.

Prechadzam cez kontrolu leteniek.

V maroku aj ked ma clovek online check in musi ist na prepazku aby mu orazili letenku. To vykonavam, sluzbu konajuca na pultiku ma problem s mojim pasom, slovakia,to je co,kde to. Pyta sa kolegu,ten jej vravi, europa, tak ok,dava mi stempel.

Pred kontrolou pasou este cakam na dlazke spolu s 2 turistami. Ti si tu spravili normalny piknik. Rozlozene chleby, zelenina,ovocie a laduju sa do seba. Ja len suchy chleba.

Policajtovy ukazujem orazenu letenku a pas, vsetko ok, po pohyblivych schodoch stupam na poschodie, caka ma orazanie pasu, bez problemov. Odovzdavam aj vyplnenu karticku (rovnake tlacivo ako pri prilete). Tentoraz som tam pravdivo vyplnil moje posledne ubytko.

Pred rontgenom mi pracovnicka vravi,ze s vodou sa nemusim ponahlat, mozme ist s nou v pohode do lietadla. To keby vim tak ju nasilu nepijem, cul mi ostalo cca 2dcl.

Prvy krat v mojom zivote vstupujem do letiskoveho rontgenu. Policajt mi dava instrukcie. Otocit sa o 90 stupnov, zdihnut nad hlavu ruky, rameno rontgenu sa okolo mna obtocilo,tada a to je vsetko, mozem ist k odletovej hale.

Klasika dutyfree, velmi pohodlne sedadla, uzavreta fajciarska miestnot, restika, detsky kutik, hraci kutik a velmi pohodlny ostrovcek so super poduskovymi stolickami.

Je odtialto aj fajn vyhlad na vstupnu halu na letisku.

Kopa turistov tu nakupuje cigarety.

Cez kontrolu leteniek a nasledne do lietadla nastupujem medzi poslednymi. Paradox je ,ze vobec nikde nevypisali z ktoreho gatu to ide. Dvaja chalani co si robili piknik to boli nahlasit pracovnicke, o par minut sa na displeji objavila gate ale samozrejme so zlym cislom 😊

V lietadle sa davam do offline rezimu.

Batoh mam v priehradke nad hlavou asi 3 sedadla dozadu,bo je to tu prepchate kuframi, niektory ludia si ich ani nemaju kde dat.

Let prebehol velmi rychlo, nieco po polnoci pristavame v madride.

naklady (1€ = 10,73D , spravil som priemer z prveho zamienania 10,68 a druheho 10,78 a tretieho vyber 10,74)

vlak meknes al amir - sale ville - 59D
voda 1,5l - 6D
pepsi 0,5l - 4D
chleba - 2D
mhd elektricka - 6D

foto
meknes
rabat

Advertisement



Tot: 0.09s; Tpl: 0.009s; cc: 16; qc: 36; dbt: 0.0506s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb