Suhrn - Zhodnotenie, naklady, linky (maroko)


Advertisement
Slovakia's flag
Europe » Slovakia » Trnava Region » Galanta
October 21st 2015
Published: November 17th 2015
Edit Blog Post

ZHODNOTENIE



Maroko ma prijemne prekvapilo. Cakal som slabsiu Indiu (bordel,spina,otravny ludia) ale nic take sa nekonalo. V mestach zvacsa cisto, fajn ludia. Na dedinach trocha bordelu ale fakt len trocha, nieco ako u nas, ludia tiez v pohode, ziadny doterny, i ked sem tam neake detsko chcelo peniaze, bonbon. Zjednavat som ani nezjednaval, nebolo preco, davali mi rovnake ceny ako domacim (myslim jedlo).

Videl som vsetko co som chcel, teda ak vynecham futbal. Tu stale menili datum vykopu tak som sa na to vyprdol.

Jedlo v pohode ale nic extra svetoborne. Ocakaval som viac stankov resp obchodikov s jedlom (zlata azia,tam je jedlo na kazdom kroku.)

Caj bol super, dokonca som sa tu dal aj na kavu s mliekom. Je tu neuveritelne mnozstvo kaviarniciek, cajovien, plnych domacich chlapov. Zeny som tu posedavat veru nevidel.

Alkohol sa veru tazko zhanal, resp ja som ho nezhanal, videl som ho predavat len v marakesi v carrefoure a na hosteli inde nic. Ono to je aj dost velke pozitivum, po krajine sa nepovaluju rozne exitencie. U nas clovek vystupi z busu a hned zbada bezdaka popijajuceho cuco. Bezdomovcov som tu ani veru nevidel, akurat par zobrakov ale opat oproti inym krajinam minimum.

Vo velkych mestach ten islam az tak moc neberu, chodia tu komplet zahalene zeny, lahko zahalene a nezahalene. Na dedinach moc nezahalenych zien nebolo. Chlapi, hlavne na dedinach chodili v takom pyzamovom odevy.

Toto je asi moja prva krajina kam by som sa uz nechcel vratit ako bolo tu fajn ale moc mi to nepasovalo a prakticky som videl vsetko co treba.

Problem tu bol s fotenim ludi, moc sa im to nelubilo tak som ich radsej potom uz ani nedrazdil.

V Maroku su najkrajsie baby v celej Afrike (sa to lahko hodnoti ked som navstivil len jednu africku krajinu)

Koncim so strankou minus , zas mi pomizli fotky, minule som im aj pisal, vraj mali technicky problem, cul zas. Fakt to cloveka nasere, vybera dobre fotky, nahra ich a casom zacnu miznut.

Hehe ale ked uz spominam fotky, moja fotka sa umiestnila na 11.mieste v sutazi wiki milujem pamiatky . To som veru necakal.

Rabat - fajn moderne ciste mesto,so super kasbahom. Za navstevu isto stoji mauzoleum, mestecko chelia. Kralovsky palac neodporucam, strata casu. Medina nic extra.

Casabanca - trochu viac spinavsie mesto ale furt pohoda. Za navstevu odporucam jednoznazne mesitu , medinu a nove mesto. Uplne podla mna postacuje jedna noc.

ubytko

HI HOSTEL

- v pohode 5-dorm,i ked je problem s teplou vodou u panov ale da sa skocit k damam. Ranajky ok. Mozno by stalo za to obehat hoteli v medine, ci nedaju lepsiu cenu. Aj ked pravdu povedat, v noci by som si asi netrufol ist cez medinu. Hostel bol na zaciatku mediny a ako sa zmrakalo objavovalo sa tu dost divnych existencii.

Marakes - opat pohodove mesto so super namestim mrtvych ale cloveka to uz druhy krat tak moc nebavi. Medina tiez fajn, i ked je tu prakticky len kopa obchodikov so sprostostammi. Pri mesite je fajn park, taktiez odporucam cyber park s free wifi. Mellah hlavne ten neturisticky bol spinavy ale i tak odporucam si to tu prejst aspon clovek uvidi kde ziju chudobnejsi ludia

ubytko

HOSTEL KIF-KIF

- 8-dorm,vratane ranajok,slabota, hulicske doupe, ranajky priemer. Zrejme som mal v posteli neaky hmyz, bo som bol dost dostipany V pripade dvoch a viac ludi jednoznazne ist na hotel

Ouarzazate - tu som to len preletel, vobec to na mna nespravilo dojem a siel som radsej prec

Skoura - super dedinka na relax, hlavne v blizkych palmovych oazach, hlinenne domceky ,fajn ludia. Nevyhoda je tragicke jedlo. Nikde nic normalne (nepocitam predrazene jedlo na ubytku). Mozno by stalo za zvazenie pozicanie si bicykla a obehat viac oaz, ja som dal asi tri.

ubytko

Auberge Kasbah la Datte d'Or - web

- fajn terasa, izba tiez (dvojpostel + jedna jedno postel), len skoda,ze bola orientovana do prasnej ulice, ranajky super, vyhlad z terasy ok. WC+sprcha v miestnosti na chodbe Nevyhoda bola v teplej vode, clovek furt musel otravovat domaceho nech pusti kotol, wifi tragicke. Radsej odporucam ubytko trochu blizsie k palmovym oazam resp az v nich. I ked potom je clovek dost odrezany od dediny ale ked ma so sebou zasoby neni problem.

tinghir - to iste ako ourzazate, po vystupeny z busu som sa radsej pakoval

Todra gorge - turisticky kanon je cca 300m dlhy. Stredom ide betonova cesta kde prichadzaju package turisti, stravia tu max.20min a idu dalej. Ako klobuk dole tento usek je fakt parada ale aby som sa sem sral kvoli 20.min tak to veru nie. Ostal som tu prakticky dve noci. Prvy den som kukol turisticky kanon a relaxoval pri vode, druhy den som si spravil cca 5hod turistiku, ak sa bude clovek drzat rad LP a wikitravel nema problem (no ono sa to lahko hovori ked som mal v ruke offline mapu), v ziadnom pripade nedoporucujem ist inymi cestami ak clovek nema po ruke fakt aktualnu mapu. Komu by tento okruh nestacil v pohode moze ist popri rieke pomedzi policka.

ubytka

Etoile des Gorges

- uplne posledny hotel pred vstupom do kanonu, zjednavat sa nedalo,bo vedeli,ze dalej nic neni. Odporucam zobrat ponukanu akciu za 50D (vecera + ranajky) + 100D ubytko , vecera mega syta, ranajky v norme. Ak by si to clovek daval zvlast z jedalnicka zaplatil by viac. Priklad len spagety tu stali 60D, tajine 40D, omeleta 25D.wifi ok,fajn relax na terase, len skoda,ze tam svietilo svetlo,hviezdy sa pozorovat nedali. Sprcha nahovno, v izbe dve jednopostele.

Maison La Belle Etoile

- dalsie ubytko v pohode, wifi tragedia, super horuca voda v sprche ale opat bolo treba povedat domacemu, zachod poriadne nesplachoval. Terasa uplna bomba,super vyhlad na policka, hory, v noci sa dali pozorovat hviezdy,bo neni osvetlena. Dvojpostel + jednopostel

Merzouga - piesok, piesok a piesok. To je vsetko co tu je zaujimave. Z blizkeho kasbahu panorama je fajn vyhlad na okolie.

ubytko

Le Gout Du Sahara Hostel

- v pohode, wifi len v hlavnej miestnosti, majitel sa mi zdal neaky divny, podusky v izbe extra tvrde. Dvojpostel + jednopostel. Sprcha a WC share ,treba prejst cez mini dvor do druhej casti objektu

Khamlia - uplne,ze nic tu neni,vsetko len domorode domy, vraj jeden mini obchod a videl som tu jednu restiku. Vychvalovane ubytovanie dar el khamlia na HS, je dom kde byva cela rodina, ta sa v pripade navstevnikov, presunie do mini pristavby. Majitel fajn, pohostinny. Kupelka super,s teplou vodou. Neviem ja by som tu asi nebyval ak by som hladal cisto len relax, by mi to bolo blbe ak by sa okolo mna motala cela rodina. Ale to je len uhol pohladu. Camel trek bola fajn cena 35€, stanove mestecko rovnake ako ostatne. Vyhoda moze byt pre zamilovane pari ak si zajednaju camel trek cez tohto cloveka, moze sa stat,ze pojdu cisto len dvaja ludia. Ja som bol sam a bola to fakt nuda.

Fez - povodne som tu chcel ostat 2 noci ale po prejdeny sa medinou ,kde je kopa otravou som zmenil nazor. Pri medine je fajn park, medina fakt obrovska, len nevyhoda je lokacia v kopci, clovek sa dost naslape hore dole

ubytko

Dar Rabha - ich web

- v pripade viac ludi jednoznacne hotel. Wifi ok, tepla voda ok, ranajky ok. Sprcha bola spojena so zachodom. Chodili sem aj ludia z vedlajsej izby.Poloha ubytka fajn. 6-dorm s 3x dvojposchodovymi postelami.

Meknes - medina ok, ale uz ma to nebavilo, prakticky to iste ako inde, uzke ulicky, obchodiky. Prechadzka popri kralovoskom palaci fajn, hlavne pri vode. Skoda,ze mi tu nevyslo pocasie. Namestie ala namestie mrtvych v marakesi velmi slaba napodobenina, stanky s jedlom ziadne akurat predavaci slimakov, potom len restiky. Pri hoteli kopa restik so sendvicmi

ubytko

Hotel Moroc

- uplna spokojnost, i ked kupelka a wc bolo share ale ziadny hostia, dvojpostel, wifi super

volubilis - ak by som siel do maroka tak by som isto tuto vec vynechal resp to navstivil len z nudze, co bol moj pripad. Rimske zrucaniny ako vsade po europe akurat ,ze tu bolo zachvovanych dost paradnych mozaiok. Mestecko odkial som vyrazil pesi, uplne nic, bordel, spina a ludia sa mi nezdali moc prijemny. Cesta vrchom fajn cez prirodu ale uz sa tu buduje cesta, spodna cesta nic moc, len asfaltka.

NAKLADY



maroko (spiatocna letenka bts- maroko 80€) - 16,5 dna

ubytovanie - 800D
jedlo - 792D
doprava - 2,9€ + 689D
vstupy - 370D (vratane camel treku)
ostatne - 83D

spolu = 80€ (letenka) + 800D + 792D + 2,9€ (cesta na letisko bts) + 689D + 370D + 83D = cca 340 €

(vypocet spraveny podla vyberu a zamienania, ostalo mi cca 200D)

LINKY



bus vlak supratour moznost kupi online neskusal som
bus vlak oncf
mhd rabat
jedlo v maroku
cestopis z roku 2010 jediny co som nasiel co za nieco stal, ostatne skoro rovnake resp bez uzitocnych info
ubytko airbnb moj refferal link
ubytko v khamlia vedia spravit aj camel trek
ubytko v skoure
stranka o severnej afrike a blizkom vychode s tipmi co vidiet tip od cesky z khamlie

Advertisement



Tot: 0.567s; Tpl: 0.014s; cc: 8; qc: 52; dbt: 0.3118s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb