14.den - Meknes


Advertisement
Morocco's flag
Africa » Morocco » Meknès-Tafilalet » Meknes
October 18th 2015
Published: November 15th 2015
Edit Blog Post

Ranajky sa konali az od 9/00, tak vylihovanie v posteli.

Vcera sa moj marocky spoluspac siel modlit, roztiahol si na zem uterak a siel navec, nechal som mu sukromie, a siel do spolocenskej miestnosti.

Na ranajkach sa nas zislo asi 10 ludi. Pri stole som mal nemecky a rakusky par, bavili sa len nemecky. Co som rozumel tak jedna partia bola na vykopavkach vo Volubilis. Neaky projekt zo skoly.

Uplny soplaci, zistene ,ze vsade som najstarsi.

Ranajky ok ale nic extra.

Po 10/00 upalujem na zel.stanicu. Vonku riadne teplo, po vcerajsom dazdi ani slychu.

Rychlokrokom s 3 foto zastavkami to davam za 35.min, cakal som,ze to spravim rychlejsie.

Na listky rada jak hovado a mne to ide za 6.min. Nastastie tu bolo 6 pokladni tak vlak stiham. Jeden clovek predbehol cely rad ludi, co bol umiestneny v opaskovanom rade, sbskar ho hned vyhodil na koniec rady.

S listkom prechadzam cez kontrolora listkov a smer ho vagon. V prvom co som skusal sa nedali otvorit dvere tak sup ho do druheho,

Vozen dost stary bez klimy (to mi vobec nevadilo). V polke cesty sprievodca zatvara otvorene dvere na vagone, bezpecnost nadovsetko. Sem tam cez vagon (otvoreny,ziadne kupe) presla upratovacka.

Tesne pred vystupom mi sprievodca cvaka listok. Vystupujem az na druhej zastavke v meknese (al amir abdul kader), je to blizsie do mediny.

Jasne,ze dvere na mojom vagone nesli otvorit tak musim ist do vedlajsieho.

Stanica uplne prti, vonku cakali petit taxi, tie ale nevyuzivam

Zhavim gps a smer hotel moroc.

Opat vsade cisto, kopa kaviarniciek. Dokonca pri hlavnej ceste je aj mcdonald.

Maju tu fajn kruhovy objazd, v strede je pekna fontanka. Nevim ci som uz spominal ale auto na objazde dava prednost vsetkym co sa na objazd napajaju, nie ako u nas, kde je to naopak.

Debil som si zle zaznacil polohu hotela do sygicu (maju zle oznacenie na googlemaps), tak chvilu bludenia. Nalepila sa na mna jedna otravna mucha. Som z bosny a dal mi pokoj. Vo feze som zisitil,ze ked pouzijem tuto krajinu tak hmyz prestane otravovat. Zrejme tunajsi ludia sympatizuju s bosenskymi moslimmi a maju poznatky o vojne v byvalej juhoslavii.

Hotel najdeny teda, je na hlavnej ulici Rue Rouamzine (podla google maps ave Moulay ismail) v mini ulicke ale dobre oznaceny.

Singel izba so share wc(na vyber turecke alebo klasicke) + sprcha (po otoceni tocky okamzite tecie vrela voda). Zjednavat recepcna nechcela, ukazuje mi na cennik. No nic davam pas, opisuje si udaje na tlacivo ,ktore neskor odovzda na urady.

Samozrejme pri mojom prichode opat zastihavam cistenie hotela.

Ako na potvoru ani v tomto ubytku nemaju tlaciaren (uz piate po sebe), takze si musim vytlacit letenky v obchodiku.

Zastavka na sendvic, sendvicovych restik je na tejto ulici kopa (Rue Rouamzine) .Ukazujem chlapikovy na biele kusky, bol som v tom ,ze to je kuracie maso. Este sa ho pytam ci to je maso. Nakonec zistene,ze to bola volaka zelenina, tej mi nakydal do sendvicu teda kopu a bol riadne stiplavy. Normalne mi vyhrkli pri konci az slzy.

Po jedle smer medina a najdenie obchodiku s tlaciarnou. V prvom bola kopa ludi, v druhom mi to chuj nechcel vytlacit ciernobielo (lacnejsie) ale uz sa mi nechcelo behat po dalsich tak som si to dal farebne. Mobil mu nacitalo v pohode, takze ziadne problemy.

A potom uz fakt smer medina, do ktorej som sa ale nedostal.

Na druhej strane chodnika som zbadal tlupu futbalovych fanusikov. V prvom obchode sa pytam ci je dnes futbal,ze hej. Nebolo o com. Pobral som sa za nimi. Odchytavam hned prveho, ang nic moc ale neako sme sa dorozumeli. Zistene, ze idu na stadion, ktory neni daleko a neni problem ist s nimi. V 1/4 za mnou prichadza konecne volakto kto vie lepsi ang nez povodny clovek ale tez nic moc.

Na 2.ligu chodi okolo 2000 ludi, hooligans su tu neni,bo islam a ten zakazuje nasilie (isis je to tak?), problemy s policajtami nemavaju (i ked nechapem potom naco sa tesili z pokriku acab). Na futbale pouzivaju bubne, ohne, dymovnice.Vstup na stadion maju gratis ale to som moc nepochopil, nevedel mi to vysvetlit,ze preco. Prehliadky pri vstupe su klasicky ako u nas ked clovek ide na zapas von. t.j osahavanie buznami.

Spustame spolu jeden medzinarodny pokrik.

Zistuju ako je to s islamom v nasej krajine, hovorim ,ze moc islamistov tu neni, to sa im volako nepozdavalo. Nieco mi vraveli o izraeli ako sa tam teraz zabija, tak na zapase budu drzat minutu ticha za palestinu.

Prichadzame do kaviarne, tu ma predstavuju kapovy. Potom cakame, prichadza dalsi ang clovek. Zistujem, ze co nejdeme na stadion. Vsak hej ide sa ale caka sa na bus, zapas hraju v neakej dedine vzdialenej 50km. Ha tak to ne teda, to s nima nejdem. Keby mi to prvy clovek co som ho oslovil povedal hned, tak by som s nimi az do noveho mesta nesiel (cca 2,5km od mediny). Zrejme si pomylil ang slovicka blizko a daleko ked som sa ho pytal na stadion ako je daleko.

Jeden mi dal adresu nech mu poslem nase nalepky, bo jeho kamosovy som dal acm nalepku.

Cesta teda nazad s oddychom v parku oproti mcdonaldu.

Popri vonkajsich hradbach minam botanicku zahradu (vstup 2D), mozno sa tam zajtra pojdem kuknut, uvidime podla pocasia, bo to vyzera na dazd.

Medina uz klasika, uzke ulicky, obchodiky, spina. Uz ma tie mediny veru nebavia.

Na trhu si davam sendvic, nevim ci ma nenatahol. Bola v nom pecinka, fuuuj.

Volako som sa vymotal z trhu pri medine. Ulicky ma vypluli pri stanovisku grand taxi kusok na juh od namestia hedim.

Prechadzam na druhu stranu cestu, do mini parciku, padam pod palmu do tiena a relaxujem tak ako ostatny ludia.

Po relaxe som sa zle zorientoval v LP mape a zbytocne som sa sral na juh az som vysiel za hradby. No nic tak zas nazad. Okrajova cast dost spinava.

Cez bab masnour (bab = brana) oproti namestiu hedim sa dostavam k hrobkam moulai ismail, k samotnym hrobkam nejdem, navstevujem pekne vyzdobenu miestnost pri nich.

Teplo funguje relax pod hradbami.

Opat je tu dost policajtov a ochrankarov zas sa tu urcite pohybuje neaka velka hlava.

Medzi hradbami pokracujem ku kralovskemu palacu. V dialke ale vidim ako sa priblizuju mracna. Po schodikoch si to mierim nazad do ubytka. Zastavuje ma policajt/vojak. Cely happy,ze si moze pokecat po anglicky. Odporuca mi aby som isiel pozriet basu, no moc sa mi nechce ked vidim tie mracna ale nakoniec ma presviedca. Zrazu ma upozornuje, ze ide vladna delegacia, samotny prezident. Dava sa do pozoru a salutuje prvemu autu, jeho kolega hovori,ze prezident je az v druhom aute, tak situacia so salutovanim sa opakuje. Ako to uz v maroku je nic vladne si vyfotit nemozem ,ani prezidenta v aute.

Lucim sa a vyrazam k base.

Fotim neaku vstupnu branu, uz vidim ako z nej idu policajti ku mne. Slusne sa ma pytaju ci som ich neodfotil,ukazujem fotak,nevidia sa na nom tak ok, mozem pokracovat.

Prichadzam k Bassin Sahrij Swani, fajnove umele jazero pri hradbach. V dialke uz vidim priblizujucu sa cernavu. Rychlo obieham fajn jazero a nahlim sa nazad.

Je to tu, zacinaju padat prve kvapky, prechadzam na druhu stranu cesty k hradbe kde tak nefuka, zrychlujem k podchodu. Tu uz su skovany asi 5 domaci. Stiham to len tak tak, spusta sa neuveritelna leja, neskor zacinaju padat aj krupy a to dost velke. Po pol hodinke prehanka prehadza.

Uzimeny a trochu premoceny sa nahlim do hotela, este mini pokec s policajtom a hor sa domov.

Opat zacina trochu poprchat zapadam do kaviarnicke na kavu s mliekom. Davaju tu anglicku ligu tak cas mi rychlo ubieha.

Okolo mna len samy domaci.

Presuvam sa dost spinavymi a zanedbanymi ulickami, ludia su tu dost chudobnejsi, pripadam si ako keby som siel neakym ghetom (Boulevard El Mers a okolie cintorina Musulaman).

Na ubytku hadzem na seba mikinu a botasky a hor sa na namesticko Hedim.

Mobil si nechavam nabijat na recepcii, bo som nikde nenasiel zastrcku na izbe.

Namestie je mala napodobenina namestia mrtvych v marakesi ale fakt len napodobenina.

Su tu 2 hudobne skupiny, dvaja rozpravaci, chytaci flias, dalej tu ponukaju vozenie na koci alebo na malych autickach pre deti. Jedlo stanky ziadne, len restiky a predajcovia kaktusovych plodov a slimakov. Tim neodolam a davam si plnu misku, Jedia sa so sparatkom, idu lahko z ulity von ,cakal som neaku pochutku ale nic extra. Neviem co na tom zabozruti vidia.

Na veceru som povodne chcel pecene kura ale nakonec koncim vo fast foode na pizzu. Davam si malu, a ona je fakt mala ked mi ju priniesli. Syru plna kopa ale cesto strasne tenke.

V obchodiku dokupujem vodu, automaticky davam 6D, na moje prekvapnie mi predavac 1D vracia.

Ulice su plne ludi co vysedavaju v kaviarnickach (samozrejme len muzske pohlavie).

Zaludok by este nieco zjedol tak si kupujem kusok domaceho msemmen . Je to podobna placka ako v indii.

Na hotelu zistujem,ze mam este kopu penez, no nic posledny den sa vrhnem na nakup v rabate. CS v rabate mi poradila nech tam idem na plaz a na spiatocnej ceste nakupim veci na trhu pri vlakovej stanici na trhu. Budem mat cas asi 8 hodin.

naklady (1€ = 10,73D , spravil som priemer z prveho zamienania 10,68 a druheho 10,78 a tretieho vyber 10,74)

vlak fez - meknes al amir - 20D
sendvic - 12D (masovy)
slimaci - 10D
msemmen - 1D (trojuholnik)
2x ubytko hotel moroc singel share wc+kupelna - 200D
voda 1,5l - 6D
mini pizza - 25D
voda 1,5l - 5D
kava s mliekom - 6D
2xA4 farebna - 4D
vegetariansky sendvic - 5D

foto
meknes

Advertisement



Tot: 0.085s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 24; dbt: 0.0499s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb