Morocco, surfing and sightseeing

Published: March 4th 2011

MarrakechMarrakechMarrakech

Plaza Djemma el Fna
Vorig jaar was een weekje Marokko zo goed bevallen, waarom dit jaar dus niet nog een keer!
Met Ryan air weer goedkoop richting Marrakech........Leuke mooie drukke stad, vooral de Medina is super.
Luxe hotelletje geboekt via internet (een keer wat anders) en lekker2 dagen genoten van deze levendige stad.
20 februari bijna in een opstand/ demonstraties terecht gekomen, maar toen een aantal jongeren begon te rennen, konden wij gelukkig een andere kant op! Daarna een restaurantje in en toen we 's avonds weer buiten kwamen was het hele plein leeg, alleen nog wat ME busjes en een spoor van wat vernielingen wat straten verderop.
Wij hebben hier verder weinig van mee gekregen en na 2 dagen Marrakech lekker richting de kust. Essaouira, een leuke vissersstad met mooie straatjes, een leuk strand.....maar met veel te harde wind.
2 dagen (slechts even) gesurfd, wat vrij koud was, en lekker het stadje verkend.
Daarna nog na een lange busreis in Taghazout aangekomen, de top besteming van de week.
Super chill surfdorp, waar wij in een relaxed hostel (L'auberge) terechtkwamen. Hier had Ann wel zin om te surfen want het was lekker warm, en de harde wind was weg. Heerlijk vakantie gevoel hier, maar ja een weekje is veel te kort
Gelukkig nog wat foto's om weer even terug te zijn.

MarrakechMarrakech
Marrakech

Mooie ligging met de besneeuwde toppen van de Atlas op de achtergrond
Binnenplein van onze RiadBinnenplein van onze Riad
Binnenplein van onze Riad

Mooi hotelletje in Marrakech

Tot: 0.14s; Tpl: 0.01s; cc: 20; qc: 72; dbt: 0.0578s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb