Foz do Iguacu

South America » Brazil » Paraná » Foz do Iguaçu
August 25th 2006
Published: August 27th 2006

Siri og lille CliffSiri og lille CliffSiri og lille Cliff

Cliff er 3 maneder gammel og veldig leken og soet!!! Han loeper inn paa rommet vaart saa fort han faar sjansen. Han har ogsaa spist en fugleunge idag, fra et rede ute ved bassenget.
Tidlig i dag stod vi opp i leiligheten paa Copacabana og gjorde oss klare til aa reise videre. Etter en taxitur ut til flyplassen i Rio steg vi ombord flyet som skulle ta oss til Iguacu. Iguacu er et spesielt omraade. Det ligger der hvor Brasil, Argentina og Paraguay moetes, og attraksjonen er de gigantiske fossefallene paa grensen mellom de to foerstnevnte land. 80 prosent av fossefallene ligger paa den argentinske siden, ved byen Puerto de Iguazu, mens 20 prosent av fallene ligger i Brasil, ved byen Foz do Iguacu. Noen kilometer unna ligger Paraguay med handelsbyen Ciudad del Este. Denne er et kapittel for seg, og vi kommer derfor tilbake til den.

Vi ankom den knoettlille flyplassen i Foz do Iguacu klokken 13 etter en to timers flytur. Vi tok bussen merket "TTU/Centro" for aa komme oss til sentrum, sammen med et meget stresset japansk par. Vi sjekket inn paa et koselig hostel - Hostel Bambu i sentrum av Foz do Iguacu. Dette hostelet drives av en gjeng unggutter, og har en svaert tilbakelent og uformell atmosfaere. Naar vi tar en oel fra kjoeleskapet eller bruker internett, saa bare setter vi en strek paa et ark ogsaa betaler vi naar vi drar. De har en liten kattunge ved navn Cliff som Siri ble bestevenn med (se bilde).

Vi kom til hostellet litt uttpaa ettermiddagen, saa det var ikke saa mye vi rakk av sightseeing idag. Vi spiste pizza full av fett og satt ute ved bassenget og drakk oel sammen med resten av beboerne her(ganske faa.. 2 jenter fra England, 1 fra USA, samt vertskapet).

29th August 2006

Fortsatt misunnelig :-)
Små steder som der dere er nå er noe av det beste som fins på reiser. Kos dere!

Tot: 0.08s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0427s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb