"Onverdedigbaar"

May 1st 2013
Published: May 1st 2013

De laguneDe laguneDe lagune

Wat een uitzicht!
Dit is mijn laatste blog voor dit jaar... Ik kan het bijna niet geloven, het eerste jaar aan de University of Miami zit er bijna volledig op!

De laatste weken zijn eindelijk wat kalmer geweest. Ik heb hard aan mijn kortfilm, Predation, gewerkt. Toen de deadline naderde, hoorde ik van mijn klasgenoten dat ik de enige was van ons jaar die een volledig afgewerkte film kon indienen! Bij alle anderen was de film nog niet compleet (nog niet volledig gemonteerd, of nog geen muziek, ...). Dat komt waarschijnlijk omdat ik de enige was die per se voor we naar Guatemala vertrokken alles gefilmd wou hebben. Ik ben ook heel dankbaar voor de geweldige soundtrack die Geert Duhoux voor mijn kortfilm geschreven heeft! De hele klas is superjaloers!

Deze zondag wordt Predation in onze cinema gespeeld.. Ik kijk er al echt naar uit! Ik heb er geen hoop op om prijzen te winnen, omdat dit een eerstejaarsfilm is. Elk jaar gaan de prijzen naar thesisfilms van derdejaars. Maar het gaat toch spannend zijn om mijn kortfilm op het grote scherm te zien!

Ik heb ook hard gewerkt aan de documentaire over Guatemala, die ondertussen bijna af is! Deze week moeten we enkel nog werken aan de ondertiteling.. Na weken te werken aan een Spaanstalige documentaire is mijn Spaans er precies een beetje op vooruit gegaan! Dat is enorm handig als je in Miami woont!

Vorige week ben twee keer naar de zee geweest, een keer met Amber (het meisje waarop ik babysit) en een keer met Amanda, ondertussen mijn beste vriendin in Miami. Er is een kleine baai met een lagune op ongeveer 20 minuutjes fietsen van mijn apartement (zie foto's)! Miami Beach is redelijk ver weg (een klein uurtje met de auto), dus ik ben superblij dat er een ander strand zo dichtbij is! Na al deze maanden hard werken vond ik dat ik een uitje naar de zee wel eens verdiend had!

Ik heb in mijn vorige blog al kort iets vermeld van een kortfilm die we in België zouden maken. Toen was nog niets zeker, maar nu is het echt definitief. Mijn goede vriendin Amanda, en een supergoede cameraman (die ook Predation heeft gefilmd), Xiuhe, komen eind juli over naar België om Onverdedigbaar te filmen!

Het begon allemaal heel onschuldig: Amanda had een script geschreven en ze vroeg aan mij of ik het zag zitten om dat te regisseren. Ik was heel enthousiast en stemde meteen in. Voor de grap stelde ik voor om het in België te filmen, omdat het script nogal Europees aanvoelde. Amanda dacht dat ik serieus was en begon het idee te overwegen! Even later hadden we ook Xiuhe aan boord. Nu is het definitief, want alle vliegtickets zijn al gekocht. Ik ga het script vertalen naar het Vlaams, en we gaan alles filmen in de eerste week van augustus. Dan gaan we de afgewerkte film met ondertitels in Miami vertonen.

Ondertussen is het project zelfs nog meer gegroeid! Amanda vermeldde dat ze graag een vervolg zou schrijven op het script. Daarop zei ik, weer voor de grap, dat we dat vervolg dan in Parijs zouden kunnen filmen. Tot mijn verbazing vond ze dat een geweldig idee! Daarop zei ik dat we er dan maar best ineens een trilogie van konden maken, en het derde deel in Londen filmen. Dat vond ze ook een fantastisch idee, en nu zijn deze twee vervolgdelen ook een feit!

In december zullen we dus in Parijs filmen, en volgende zomer in Londen. We zijn geld aan het inzamelen via een sponsorsite, dus hopelijk wordt het niet te duur voor ons. We zullen alle hulp goed kunnen gebruiken, dus als iemand mensen kent die graag in de filmindustrie werken, maakt niet uit als wat (geluidsman, productieassistente, kostuum, catering, ...), geef ze dan maar gerust mijn contactgegevens door! Dit wordt een groot project, en we gaan alle hulp nodig hebben!

Dat was het zo'n beetje voor nu. Spannende vooruitzichten: het filmfestival dit weekend, naar huis gaan volgende week, en dan enkele maanden voorbereiden op een kortfilm... Één ding is zeker: ik ga niet stilzitten deze zomer!

11th August 2013

Succes!
Nele, veel succes met je verdere studies. Je kortfilm is knap werk en we zijn erg benieuwd naar je Belgische opnames!

Tot: 0.411s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 40; dbt: 0.2216s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb