Last day in Hanoi

Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi
February 16th 2013
Published: February 16th 2013

Vandaag is de laatste dag dat ik in Hanoi vertoef. Vanaf morgen vertrek ik naar Ha Long Bay waar ik mijn thesisonderzoek ga doen. De afgelopen twee dagen waren heel leuk en interessant. Ik heb enkele leuke mensen ontmoet in de hostel en sinds we allemaal alleen aan het reizen zijn, besloten we om één dag samen door te brengen en de stad een beetje te gaan verkennen.

Samen met een nieuw-zeelands meisje, twee britse meisjes, een jongen uit NY en een jongen uit Nederland ben ik de oude gevangenis van Hanoi gaan bezoeken. Deze werd gebouwd in de tijd dat Vietnam een kolonie was van Frankrijk. Hier werden Vietnamezen opgesloten als politieke gevangenen indien ze weerstand boden tegen het regime. De omstandigheden waren vreselijk.

In de namiddag zijn we naar het Vietnamees Historisch Museum geweest, dat eerder een verzameling van potten en bijlen was. Niet zo interessant naar mijn mening. Achteraf hebben we ook nog het Museum van de revolutie bezocht, waar de oorlog met de amerikanen centraal staat.

Het was heel leuk om met een groepje mensen van verschillende nationaliteiten op stap te gaan. Eerst blijven de gesprekken redelijk oppervlakkig maar tegen de avond hadden we zeer interessante discussies over allerlei onderwerpen, zoals de wapendracht in Amerika. Het is heel leuk om de verschillende opinies hierover te horen.

Ondertussen weet ik ook de goeie eet- en drinkgelegenheden te vinden. Verse fruitsappen, lekkere vietnamese schotels en vers fruit met cocosmelk. Heerlijk!

Vandaag is iedereen dan weer zijn/haar eigen weg gegaan. De meesten zijn vertrokken uit Hanoi. Ik ben echter maar heel even alleen geweest aangezien mijn tolk, Bach, mij een beetje wegwijs heeft gemaakt in zijn stad. Bach, woont en studeert in Hanoi. Hij is een derdejaarsstudent Engels aan de Universiteit van Hanoi. Ik heb hem via e-mail leren kennen en hij gaat voor mij vertalen wanneer ik interviews doe met de lokale mensen in Ha Long Bay. Vandaag heb ik hem dus voor het eerst ontmoet. Hij is een vlotte en aangename kerel die heel wat weet over zijn stad. We hebben gedurende twee uur een kleine tour gemaakt, waar hij me enkele van zijn favoriete adresjes heeft laten zien. We zijn ook samen naar de alleroudste universiteit van Vietnam geweest, uit 1088. Nu de temple of literature genaamd. Aangezien het nog altijd nieuwjaarsvakantie is voor de Vietnamezen was het er een drukte van jewelste. Bach heeft me veel bijgeleerd over de oosterse symboliek en Feng Shui.

Ik vond het fijn om eens Hanoi eens vanuit een ander perspectief te bekijken, want als je enkel en alleen de gids (boek) volgt dan kom je enkel op de bekende toeristische plaatsen en weet je daar nog steeds bijna niets over.

Leuk weetje: Bach is nog zeker een kop groter dan mij, iets wat zeer uitzonderlijk is voor Aziaten.

Verder heb ik weinig nieuws.

Nieuwe updates volgen wanneer ik goed geïnstalleerd ben in Ha Long Bay.

16th February 2013

Keicool!
De titel zegt alles.. :)

Tot: 0.05s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0303s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb