Onze vrijetijdsbesteding

Peru's flag
South America » Peru » Cusco » Cusco » Cusco
October 14th 2010
Published: December 13th 2010

Inmiddels hebben we ook al heel wat foto´s verzameld hier in Cuzco en omgeving.
In de foto´s zie je ons dagje uit naar Tipon, een avondje stappen en een van de vele optochten hier in Cuzco.

Tipon is een klein dorpje ten zuide van Cuzco waar in het weekend de rijke Cusquenians heen gaan om Cuy of cavia te eten. Nou wilde Coen, Ivan en Katrin graag Cuy gaan eten en wij besloten mee te gaan. Deb wilde natuurlijk geen Cuy eten en had het Thieu verboden. Niet dat dat uitmaakt want Thieu vind het er als een rat op je bord uitzien dus die heeft er sowieso geen trek in. Maar we gingen met z´n vijfen omdat wij het dorpje ook wel wilde zien en tevens is er een Inca Ruine te bezoeken. Nou de maaltijd zal Ivan, Coen en Katrin nog lang heugen. We hadden van de Spaanse school een sooort van routebeschrijving gekregen naar het beste restaurant en we dachten dat we het gevonden hadden. Alle drie vonden ze de Cuy erg lekker maar toen wisten ze nog niet wat voor plezier er nog van moest komen. De volgende dag voelde niemand zich erg lekker en Ivan werd een dag of twee ziek. Coen had ook al problemen en Katrin werd opgenomen in het ziekenhuis waarbleek dat ze wat parisieten bij zich had. Vervolgens heeft Coen ook maar een dokter bezocht en ook hij ging aan de antibiotica. Dit alles natuurlijk tot het grote vermaak van ons twee.

Tevens staan er foto´s bij van een van de parades in Cuzco. Niet dat dat bijzionder is want die zijn er ongeveer iedere week. En op iedere nationale of Cusqueniaanse feestdag, dat zijn er in totaal nogal wat. Wel zijn de parades leuk om foto´s van te maken. Mede vanwege de kleurige kostuums.

Groeten Mathieu en Debora

17th December 2010

zomaar eventjes
Ha jongelui, geweldig hoor wat jullie daar zo ver van dordrecht beleven, dat pakt niemand jullie meer af, en wat een foto,s zeg indrukwekkend allemaal, zeker die van dat HEERLIJKE ETEN, een ding is zeker als jullie weer terug zijn zal de hollandse pot van moeder Petra extra lekker smaken.Thieu heeft je moeder verteld van het weekend valkenburg met de muziekvereniging een paar weken geleden, hans en ik sliepen bij je vader en moeder op de kamer, nou ik kan je wel vertellen dat je vader zo bij het circus kan hoor als acrobaat, salto,s maken kan hij al.wat hebben we een lol gehad zeg. Nou weet ik niks meer te kletsen hoor, en wens jullie een fijne en gezellige kerst toe, en een heel gelukkig en gezond nieuwjaar. groetjes van Nel en Hans Leendertse

Tot: 0.069s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.0455s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb