Phi Phi!!

Thailand's flag
Asia » Thailand » South-West Thailand » Ko Phi Phi Don
November 21st 2009
Published: November 21st 2009

Ph i Phi, Kristine's favorittøy (eller svenskeøya som Yngve kaller den)

Etter en hard natt og imodiuminntak forlot vi Phuket til fordel for Phi Phi. Været i vest-Thailand har vært litt ustabilt og vi ankom øya i regn. Etter endel forhandlinger på det lokale "boformidlingskontoret" kom vi i havn med en avtale på 2300bath for et enkel og greit dobbeltrom, sentralt på øya. Så hadde også regnet gitt seg..

Etter en sen pizzalunsj, ble Yngve guidet rundt på Phi Phi. Vi bestilte dykketur hos Viking Divers og dress hos skredderen. Endte opp hos Unni's (norsk dame som har startet restaurant med mexikansk mat), hvor det ble litt drinker og cognac. Veien gikk videre til Carlitos, en idyllisk liten strandbar med 60 - 80 tallsrock og fireshow. Før vi la oss spiste vi en deilig pannekake med banan og sjokolade/peanøttsmør.

Lørdagen våknet vi opp til lett regn, spiste frokost og tok en Longtailbåt til Longbeach. Regnet ga seg og det ble en fantastisk deilig dag på stranden. Vi snorklet, leste bok og sov.

Nå er det kvelden og vi har spist deilig middag. Yngve ser på fotballkamp, Liverpool - Manchester City, mens jeg skriver blogg. Det er et deilig ferieliv dette her..

I morgen skal det dykkes, endelig!

Phi Phi dag 1 009Phi Phi dag 1 009
Phi Phi dag 1 009

Sjekk mannen som klatrer i fjellet...
SkredderenSkredderen
Skredderen

Tar mål til dressen...
Mmm, massasje..Mmm, massasje..
Mmm, massasje..

Sjekk utsikten!
LongtailbåtLongtailbåt
Longtailbåt

Lang bat, med enda lengre motor...

22nd November 2009

Hallo Y og K. det ser jo bare helt topp ut. Ja vi misunner dere! Her er det regn og på Beitistølen snør det under verdenscup åpningen. Lange våte dager på Pål og gjengen. Godt å sitte inne i varmen. Dina har feber. Skal hilse fra barna. Klem Grethe m.fam

Tot: 0.129s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 47; dbt: 0.0955s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb