Reis & Eerste Dag Siem Reap

July 7th 2009
Published: July 7th 2009

De Fameuse Tuk-TukDe Fameuse Tuk-TukDe Fameuse Tuk-Tuk

De Fameuse Tuk-Tuk
Aan onze trouwe lezers wij zijn goed en wel aangekomen in Cambodja en hebben een cafeetje gevonden om onze blog up te daten.

Onze vluchten zijn goed gegaan, maar aangezien onze reis uit twee vluchten van 6 uur bestond met een overstap in Abu Dhabi, was het nogal moeilijk om deftig te slapen. Het voordeel was dat aangezien we met Ethihad (van Abu Dhabi) vlogen was de service uitstekend en de eigen schermpjes zorgen voor genoeg entertainment om de vluchten sneller voorbij te laten gaan. Na 4 uur doelloos rondlopen in de reusachtige luchthaven van Bangkok mochten we op ons laatse vluchtje naar Siem Reap in Cambodja.

Eindelijk aangekomen... Een bordje met onze namen op leidde ons tot onze tuk tuk-chauffeur, Liang. Valiezen ingeladen en opweg aan iets meer dan 1 Renaat (voor de mensen die niet mee zijn; heel traag!), hebben we de eerste indrukken gekregen van Cambodja. Het is eerst en vooral een stuk armer dan China en dat is dan ook te merken. Tankstations zijn bijvoorbeeld standjes met PET flessen gevuld met benzine, en alles kan vervoerd worden per brommer (bv varkens...). We zijn dan aangekomen in onze Guesthouse uitgebaat door een Oostenrijker, Michael. Na een verwelkomingsterrasje met hem hebben we ontdekt dat wij de enigste gasten zijn, toerisme heeft hier ook te lijden onder de crisis blijkbaar. Na een kort dutje zijn we naar Pub Street getrokken, de lokale uitgaansbuurt. Siem Reap heeft een zeer bruisend nachtleven!

Vandaag zijn we terug met Liang naar Angkor getrokken. Angkor was een reusachtige stad van het Khmer-rijk en had op zijn hoogtepunt meer dan 1 miljoen inwoners. Het grondgebied is ook enorm: 1000 km2. We gingen oorspronkelijk de kleine tour doen met de bekendste tempels zoals Angkor Wat en Bayon, maar de feestelijkheden rond de tempels zorgden voor enorme files. We zijn uiteindelijk maar ingegaan op het advies van Liang om de grote tour te doen. Deze passeert 5 kleinere tempels die wat uit de route liggen waarvan het indrukwekkendste Prea Khan. Echt een tomb raider gevoel om door de enorme ruines, vergroeid met de jungle, te lopen. Morgen gaan we de echte Lara Croft achterna met de kleine route en de bekendere tempels. Tot dusver onze eerste entry, geniet van de foto's!

Angkor Wat van verAngkor Wat van ver
Angkor Wat van ver

Deze is voor morgen !

8th July 2009

Hey! Zo super dat we jullie reis kunnen volgen! Leuke foto's trouwens :-) Ben benieuwd naar de volgende verslagen se... Have fun in Asia hé! Ow ja, als je nog graag m'n tante in Chiang Mai wil bezoeken.. let me know, dan bezorg ik haar adres en nummer. Ze werkt in een meubelwinkel trouwens waar ze superleuke dingen hebben! Groetjes en knuffels, Christine

Tot: 0.087s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 62; dbt: 0.0592s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb