Jabbadii (of zoiets)

Asia » Laos » South » Pakxe
February 16th 2009
Published: February 16th 2009

Jabbadii (of zoiets)

Zou "hallo" betekenen... Kop tchai (of zoiets) = dankuwel... We zijn op weg weer vier woorden op te pikken!

Deze morgen was zo'n echte maandagmorgen; Opgestaan rond 8.30 ontbijt genomen, rugzakken gepakt, nog wat gebabbeld met een italiaan en tegen 11 de boot op om de bus te nemen naar Pakse. De volgende halte richting Luang Prabang (of zoiets).

Een vlotte rit en drie uur later stonden we in het toeristisch centrum van pakse... Zeer gereserveerde tuktuk's die zonder aandringen hun klanten aanspraken. Zeer gemoedelijke sfeer, amper wat verkeersdrukte en (zeer) veel toeristen. We hebben snel een hotel genomen en we stellen volgend plan voorop: morgen met bikes naar het belovenplateau (of zoiets), overnachten onderweg en overmorgen de nacht- en slaapbus naar ventiane (of zoiets).

Leuk om meteen in Pakse weer een aantal bekende gezichten te zien. Ik denk dat dit een thema wordt voor het vervolg van de reis. Heel wat collega "travellers" leggen immers hetzelfde traject of richting het noorden van Laos.

Nog enkele fait-divers:
De koffie in laos is goed en bijna elke plek heeft een espresso-machien. De fruit-shakes zijn lekker zegt Guy die inmiddels terug zijn normale voedingspatroon heeft aangenomen. We ontmoeten een amerikaans koppel uit Virginia en ze zijn duidelijk geen fan van Obama! (een openingszin met bijzondere gevolgen = "ah! you have a new president!"), De Mekong is hier ook nog zeer breed en het bier blijft goedkoop. We hebben vandaag ook de langste brug over de Mekong in Laos gezien, zo'n 1.4 km lang, ook hier gaat de zon onder en eindelijk terug internet dat betaalbaar is en niet onmiddellijk via een satelliet-telefoon moet. Guy was bijna miljonair na een bezoek aan de ATM spijtig dat de limiet op 700.000 stond.

Tot slot nog even vermelden dat we de indruk hebben dat het laotiaanse volk veel gemoedelijker en minder dollar-gericht met toeristen omgaat. Betalen in dollar kan maar wordt niet gestimuleerd, je wordt niet elk kraam aangesproken en moreel verplicht iets te consumeren en zonet vergeten ze zelfs de koffie aan te rekenen terwijl er in cambodja eerder één te veel zou opstaan.

Oh ja, ook gisteren een eergisteren zijn te bekijken op de blog...

Hoe zit het met de volleybal (?) en Amerika heeft NOG geen president volgens republikeinse amerikaanse vrienden!

16th February 2009

volleibal
sabadi broere, 3 1 oep onzen appel gekregen van Beerse, eerste set vlotjes gewonnen dan den boot in, verklaring? wel collectieve zwakte. Herpakken, stevig herpakken is de boodschap. Remember Eilandje Don Deth in 4000 islands is de moeite. Groets
17th February 2009

Ik ben benieuwd wat jullie van Luang Prabang en Ventiane vinden. De baguettes en de restaurantjes aan de mekong in Luang Prabang zijn niet te missen. Try the lao lao en de snake wine! En...in Ventiane, probeer op voorhand een hotelletje te boeken, alles was volzet toen wij er waren. Viva Lao beer....the best!

Tot: 0.079s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 49; dbt: 0.0379s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb