Lagunas Coloradas

Published: November 13th 2008

Dag 148.

Vi vaaknet til lukten av nysteikte pannekaker. Vi skulle vaere klar til aa kjore videre kl. 08. Vi spiste god frokost og pakket tingene vaare. Vi kjorte over den lille saltsjoen Salar de Chiguana for vi stoppet og saa paa noen vulkanske steinformasjoner.

Vi forsatte videre mot Laguna Canapa. Paa veien saa vi en sor-amerikansk struts. Vi stoppet ved et lite vann, for aa spise lunsj. Lunsjen besto av kald kylling med pastasalat og gronnsaker. Til dessert fikk vi vannmelon.

Julian var begynt aa bli daarlig i magen, saa ved hvert stopp spurtet han bak en stein. Heldigvis hadde vi med oss en god forsyning med imodium, saa vi delte broderlig. Laguna Canapa har en stor bestand av flamencoer. Forst og fremst flamenco James. Det var lettere aa komme innpaa de her, enn det var i Reserva National las Vicunas i Chile.

Etterpaa kjorte vi mot Arbol de Piedra. Paa veien tangerte vi den tidligere hoyderekorden vaar paa 4 700 m.o.h. Arbol de Piedra er en stein som ligner paa et tre. Det blaaste kraftig der, saa etter noen bilder, gikk turen til Laguna Colorada. Innsjoen faar den rodlige fargen pga. mye rodalger i vannet. Vi stoppet ogsaa her kun en liten stund for aa ta noen bilder, for vi maatte haste videre til neste overnattingssted, Huayllajara.

Overnattingsstedet er ved enden av Laguna Colarada. Det er slik at man ikke kan reservere plass paa overnattingsstedene - at de som kommer forst faar en seng aa sove i. Det var 6 sengers rom, saa vi delte rom med Caroline, Marjorie, Julian og Brian (guiden). Vi fikk te og kjeks mens vi ventet paa at middagen skulle bli klar. Noen spilte Texas Holdem, mens vi som delte rom spilte “drittsekk”.

Alle ble fornoyd da middagen endelig kom. Vi fikk suppe til forrett og lasagne til hovedrett. Til hovedretten fikk vi et par flasker rodvin paa deling. Til dessert fikk vi hermetisk fruktsalat. Vi var ferdig aa spise i ni-tiden. Guy hadde tatt noen gruppebilder og vi hadde tatt litt bilder av han og Nicky - saa vi utvekslet bilder med hverandre paa hans PC. Vi gikk tidlig aa la oss (lysene ble slukket kl. 21:30) for vi skulle opp kl. 04:15 neste morgen.

Jane, Nicky og Guy Jane, Nicky og Guy
Jane, Nicky og Guy

Koser seg med lunsj.
Toyota LandcruiserToyota Landcruiser
Toyota Landcruiser

Paa daarlige veier.

14th November 2008

Fantastiske bilder! Her har vi så vidt begynt å tenke jul i regnværet... Det har også slått meg at jeg faktiskt ikke får jane sin knallgode riskrem til dessert på nyttårsaften i år... Hm! God bedring til begge:) klem

Tot: 0.068s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0282s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1mb