Santa Cruz

Published: November 10th 2008

Dag 138.

Lene har bursdag i dag - gratulerer med dagen!

Kl. 9.30 ankom vi togstasjonen i Santa Cruz. Santa Cruz er Bolivias storste by, med nesten 1,5 mill innbyggere.

Vi hadde ingen ide om hvor vi skulle gaa for aa faa utlevert baggasjen vaar, saa vi fulgte strommen av de andre togpassasjerene. Den siste vognen var fullastet med baggasje, og alt ble “kastet” ut paa perrongen. Jane tok med seg baggasjelappene, og trengte seg fram mot en av de som utleverte baggasjen. Hun pekte paa sekkene vaare, og fikk rask respons.

Paa togstasjonen i Quijarro var det en kar som ga oss en “flyer” paa et hostell i Santa Crus. Jane hadde tidligere sett seg ut dette hostellet, saa valget ble enkelt. Vi tok drosje til Jodanga - The Backpackers Hostel (12 bolivianos - b.s), som hadde ledige rom. Hostellet var ganske flott, og det virket veldig rent og ordentlig der.

Frokosten paa hostellet var over kl. 10, men vi fikk servert ristet brod med speilegg etter innsjekking. Vi gikk saa og la oss for aa ta igjen litt av den tapte sovnen. Etterpaa gikk vi med Jeremy til Plaza de Septiembre. Vi var positivt overrasket over hvor lite
Jeremy og Eirik Jeremy og Eirik Jeremy og Eirik

Trotte etter en lang togtur.
boss det var i gatene, og det var ingen loshunder aa se.

Vi tok en tur paa den irske puben som ligger like ved plazaen, og spiste kyllingvinger i tomatsalsa til lunsj. Det var sol og 38 grader, men det foltes svalt og deilig etter de 3 “jaevlige” dognene i Curumba.

Da vi kom tilbake til hostellet, kjolte vi oss ned i bassenget og solte oss litt for vi utpaa ettermiddagen laget middag. Vi laget stekt ris med kylling og gronnsaker - og Jeremy bidro med en flaske god vin (1,25 l).

Utekjokkenet paa JodangaUtekjokkenet paa Jodanga
Utekjokkenet paa Jodanga

Hvor vi fikk servert frokosten.

11th November 2008

nå har jeg hatt en full oppdatering på de tre siste reiseukene deres. oppsummeringen var kjempe bra:) spennende å følge m dere! ellers var eirik og bin laden et syn og jeg synes at jane svarte den engelske jenten overraskende hyggelig. tror jeg hadde fyrt av noen mindre heldige gloser, ja... kos dere i varmen og jeg gleder meg til å lese om reisen i bolivia:) masse klem!

Tot: 0.067s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 27; dbt: 0.0328s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb