Paa marked i Santa Cruz

Published: November 11th 2008

Dag 139.

Vi hadde faatt hore at det var et kjempestort marked i Santa Cruz, saa vi gikk for aa sjekke det ut. Jeremy ville prove aa faa kjopt hoytalere til sin I-pod, mens Jane ville se etter sandaler (fjellsko var for varmt og slippers var lite praktisk aa gaa i rundt i byen). Markedet var virkelig stort!

Etter at vi hadde virret rundt i noen timer hadde vi ikke peiling paa hvor vi befant oss. Jeremy hadde kjopt seg reiseveske, og Jane kjopt belte - ingen av oss hadde funnet det vi kom for aa kjope.

Vi hadde bestemt oss for aa lage kylling i karri til middag paa hostellet, saa vi kjopte gronnsaker og krydder paa markedet. Da Jane kjopte gronnsakene ble hun flere ganger kalt “Que linda”. Det var tydelig at det ikke var dagligdags med skandinaviske turister.

Paa vei tilbake til hostellet, gikk vi innom en restaurant for aa spise lunsj. Maten var kjempegod, og de store porsjonene kostet ikke mer enn 18 NOK pr.pers.

Eirik to seg en liten siesta etter lunsjen, mens Jane solte seg ved bassenget. Da hun hadde solt seg en liten time, kom hun paa at hun ikke hadde smurt seg med solkrem. Jepp, hun ble litt solbrent.

Mens Eirik laget middag paa kvelden, laerte Jeremy Jane aa spille biljard - hun hadde kun “spilt” det det par ganger tidligere.

Vi ble sittende utover kvelden aa snakke sammen med Jeremy, Carolina og Marjerie (to franskanadiske jenter vi traff paa grensen mellom Brasil og Bolivia), Nicky og Guy (et engelsk par vi forste gang traff i Pantanal). Vi avtalte med Carolina, Marjerie og Jeremy at vi skulle reise sammen videre med buss til Sucre imorgen. Nicky og Guy skulle ta fly dit (ogsaa imorgen).

Paa markedet i Santa CruzPaa markedet i Santa Cruz
Paa markedet i Santa Cruz

Jeremy finner seg reiseveske.
Jeremy og vakten utenfor politistasjonenJeremy og vakten utenfor politistasjonen
Jeremy og vakten utenfor politistasjonen

Vakten virket nesten litt redd da vi spurte om vi kunne faa ta bilde av han sammen med Jeremy.

Tot: 0.123s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0793s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb