Wuhan

Asia » China » Hubei » Wuhan
August 30th 2008
Published: August 30th 2008

Hallo iedereen

Ik ben gisteren aangekomen in Wuhan (provincie Hubei, Volksrepubliek China) en zal jullie via deze blog proberen op de hoogte te houden van mijn doen en laten hier.

中国人太多了: Der zijn te veel Chinezen!

Gisteren ben ik aangekomen in deze broeierige stad en de 33 graden en constante regen gaven me meteen de impressie dat de Chinezen het plan hadden opgevat om me op een zacht vuurtje te stoven Op de binnenlandse vlucht van Beijing heb ik een Brit ontmoet die Engelse les komt geven op de universiteit. Zijn contact die hem moest opwachten aan de luchthaven daagde niet op en aangezien hij geen woord Chinees spreekt, heb ik hem wat geholpen en hebben we uiteindelijk een dagje rondgetjoold in de mensenmassa. Daarna heb ik een taxi genomen naar een jeugdherberg. De afstand van het centrum naar men verbijf is acht kilometer, de rit duurde een uur. Foto's van onder meer het dichtgeslibde verkeer in de stad volgen. Enkele eerste impressies van de stad: druk , veel Chinezen, volgebouwd en de zon wordt vakkundig door een koepel van smog en mist.

妈妈,你看,外国人: Mama, kijk, nen buitenlander!

Vandaag ben ik opgestaan met als enige doel de stad wat te verkennen. De Yellow Crane Tower stond als eerste op het menu en ik ben daarna doorgetrokken naar de Lange rivier en een taoistisch tempelcomplex. Het uitzicht van op de toren geeft een impressie van de stad.De Chinezen zijn in het algemeen ontzettend vriendelijk. Ze bieden zich vaak spontaan aan om me te helpen en me te vergezellen naar mijn bestemming. Ze verstaan mij, maar door het razendsnelle tempo en het plaatselijke dialect begrijp ik hen quasi niet. Keep on trying dus! Vandaag heb ik geen enkele westerling gezien en word ik door de Chinezen constant aangestaard. Tijdens men bezoeken aan de bezienswaardigheden van de stad namen ze constant foto's van me zodat ik op de duur het gevoel kreeg een deel van de toeristische attracties te zijn. Alvorens mij te storten op mijn zestiendelige dvdreeks over Mao die ik me op de plaatselijke markt aangeschaft heb, probeer ik wat foto's op het net te krijgen. Morgen nog wat verkennen en maandag schrijf ik me in aan de universiteit en hoop ik een vast stekje te krijgen.

30th August 2008

Bouw u een podium en vraag geld elke keer als ze u fotograferen, kunt ge er tenminste nog wat aan verdienen :)
2nd September 2008

Gij zit dus werkelijk in CHINA!!! Ben ik echt de enige die da zot vind?? (valt t je dan niet op dat het de vrouwen zijn die u aanstaren? Ge zijt blank, blond en groot...)
9th October 2008

Dag Pieter, Ik heb de gegevens van je pa doorgespeeld gekregen. Hoe stel je het ? Het is mijn schuld niet dat er zoveel Chinezen zijn, dat heb je meestal in China ! De groeten van ons gezin. J.M.

Tot: 0.07s; Tpl: 0.013s; cc: 13; qc: 28; dbt: 0.0246s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb