Trabento diary

June 21st 2008
Published: June 21st 2008

This content requires Flash
To view this content, JavaScript must be enabled, and you need the latest version of the Adobe Flash Player.
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: San Sebastian 54 secs

19.Juni Tordag

Barbo insisterte på at vi skulle smake på den tradisjonelle mat retten før vi dro avgårde neste dag så det endte opp med han skrev opp det vi trengte, så dro jeg og Andrebass kjøpte det når vi sto opp, Seint vell og merke(selfølgelig). Barbo kom hjem til lunch å mekka det som skulle mekkes. Det ble en skikkelig digg frokost før han viste oss noen bilder fra klatre turene sine, og noen fra en festival som het " battle of the vines" som skulle utfinne seg 2 uker fra nå, ikke langt fra Burgos.. Barbo så at vis vi noen gang var i området eller hadde lyst på litt frilufts spenning, så var det bare å ta kontakt.. Vi tokk et par bilder sammen, sa hadet, så dro han tilbake på jobb og vi til bilen...
Det var enda en nydelig dag og vi hadde bestemt oss for å prøve og komme oss lengere mot nord, helst ut til kysten, til en by som heter San Sebastian. Men vi planla også og dra igjennom Bilbao(også kalt Bilbo, som hobbiten.. hehe) for å spise lunch. Greia er, når vi kom dit hadde vi ikke peiling på hvor kaotisk denna byen var... vi kjørte rundt i 1 time å lette etter parkering, men det fant vi ikke, så ja.. vi dro vidre... et par timer senere var vi i San Sebastian, en nydelig, men ganske posh, kyst by... Og så flinke som vi er til å planlegge så hadde vi ikke funni noen couch og sove på, så vi begynte den desperate jakten etter en internett cafe... som vi selfølgelig ikke fant.. vi prøvde oss på alt mulig, stå utafor hotel og boliger for å snylte litt trådløst internett.. men merkelig nok var alle nett vi fant sikret... så vi endte opp på en Telepizza nok engang.. Ikke hadde vi fått spist no særlig heller, så egentlig skulle man tro at det passa ganske bra... men ikke hadde de noe sted vi kunne plugge inn stikk kontakten vår, stedet var fult av pamperd snotty brats som så på fotball(Tyskland 3-2 Portugal) og pizzan kosta faen meg 20,40 euro... det er jo like dyrt som å spise på peppes i norge... Dere får unskylde meg, veit at det ikke var så ille men jeg iaffal ble jævelig gretten av vårt lille besøk... Uansett.. Vi måtte finne et sted å sove, og bestemte oss får og telte... men ikke på noen camping plass, kosta ca 20 euro for 1 natt. Dessuten er det mye mere spennende og finne sin egen telt spott... så vi peila inn noe vi trodde var en strand på gps'en og kjørte avgårde... jeg trenger vell egentlig ikke fortelle av vi loka rundt i fjellsidene i et par timer.. men ja, var til tider ganske skummelt.. vi fant en gård som så veldig forlatt ut... og andrebass måtte så på do(pommelomm).. men etter at vi hadde stått på plassen litt, fikk vi øye på 2 hunder som satt helt stille og ikke sa en enseste lyd.. jævelig freaky.. så vi kjørte avgårde igjenn fort som fy... men ja..vi rota oss langt bort og fant ei lita by som het Orio.. der spurte andrebo(med girlyman spansk) en kar på et camping sted om hvor vi kunne finne et gratis sted og sove... han var super hjelpsom og ga oss kart og greier.. han fortalte oss om ei lita strand ved siden av et hostel ikke lang deifra.. vi takket masse, og dro ditt.. vell, hva kan man si... det var en parkerings plass i grus ved siden av et hostel med ei lita flekk med sand ved siden av.. men vi ga ikke opp.. vi skulle absolut ikke betale for natta, soe som vi senere ble enige om at vi ville prøve og holde turen ut... time will show... men ja, vi begynte og lete etter et passende sted og slå opp teltet vårt.. andreas med hodelykt og godt mot og jeg dinglende etter med en sneip i kjefften.. men så skjedde det.. Andrebass var på vei ned en gammel trapp og sklei og slo seg bad... han hadde fått et ganske dypt kutt i armen... men sta som han er skulle vi gi faen i det og fortsette å lete etter telt plass... så det gjorde vi.. 30 min senere hadde vi satt opp teltet bak noen busker litt boratfor veien, rensa(så godt vi kunne) og satt på bandasje på armen og lå i posene og preika manshit.. møkka varmt og super klamt var det, så vi funderte på om vi bare skulle sette opp innerteltet neste gang..og ikke fikk jeg sove heller, dette grunnes med at jeg har en tendens til å lage litt støy når jeg sover(snorking, snakking), så vær gang jeg nesten sovna og begynte og lage "lyder", så klappa Andrebassen i henda... så det tok jo litt tid kan man si.. Andrebo gutten fikk jo ikke sove no særlig på grunn av armen... men til slutt.. peace...

22nd June 2008

wat up mhein
ey... på tide med en ny blogg entry man.. where is yu mad kids at now... ska gji linken til gutta så kan sjekke det også.. var lættis og lese.. n that couch.com is the shit man.. hehe take it easy man bless

Tot: 0.083s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 47; dbt: 0.0482s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb