Et par dovne ikoner

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » Sydney Harbour
October 1st 2007
Published: October 14th 2007

En smuk dagEn smuk dagEn smuk dag

Det var en god dag at få et billede med opera huset
Vi har fri fra universitetet 5 ud af 7 dage om ugen, og alligevel havde vi valgt at tage i zoo på Labour Day! Det er en offentlig helligdag tilsvarende 1. Maj i Danmark, og selvfølgelig var zooen fyldt med børnefamilier - logik for burhøns...

Vejret var perfekt og vi tog en færge fra Darling Harbour. Taronga Zoo ligger på den nordlige side af havnen, og der er en indgang nede ved færgelejet. Turen derover bød også på en større rundtur i havnen, og vi fik nogle fantastiske billeder af byen. For at komme fra færgen og op til hovedindgangen blev vi transporteret i gondol lift, der stejlt steg hen over elefanter, giraffer og zooens resterende beboere. Der var over 30 grader den dag, så vi var glade for vi ikke skulle gå hele vejen op.
Parken bød på alle de traditionelle dyr i en zoo som elefanter, giraffer, aber, alverdens fugle osv., men også et væld af krybdyr som slanger, firben og ederkopper. Men det var også her vi fik vores første møde med de store australske ikoner som kænguruen, dens lidt mindre fætter wallabien, koala bjørne og næbdyr. Koalabjørne var den første vi så, og den levede godt
Sydney harbourSydney harbourSydney harbour

Britta foran Sydney Harbour Bridge
op til sit ry som en doven fætter. De sover åbenbart 20 timer i døgnet, og den var ikke færdig med at sove da vi var der. Der var ikke meget gang i det lille dyr, men de så nu sjove ud når de sad og sov i et træ.
Næbdyret var noget mindre end vi havde regnet med, og vi var en smule skuffede. Vi fik tilgengæld set flere kænguruer og wallabier helt tæt på, da de begge gik i områder hvor man gik blandt dem. Der var også et par emuer, men de var sku ikke for kønne! Kænguruerne lå dovne i solen og gloede på os, og vi fik kun set én komme hoppende som en ægte kænguru. Var også en smule skuffede over at der ikke var mere gang i de hoppende dyr, men mon ikke vi får set rigeligt af dem ude i det vilde.
Fra zooen var der en formidabel udsigt over Sydney city, opera huset og havne broen. Det var en super dag, og alene udsigterne fra forskellige steder i parken var turen værd.

Circular CayCircular Cay
Circular Cay

Båden forlader byen og havneområdet Circular Cay omkring opera huset
Opera husetOpera huset
Opera huset

Set fra en lidt anden vinkel
En søvnig bamseEn søvnig bamse
En søvnig bamse

Her har vi fanget dem hvor den ene rent faktisk kigger op
FøjFøj
Føj

Fedt at tænke på vi kan møde sådan en fætter når vi skal campere i outbacken
SleepySleepy
Sleepy

Den strækker sig ikke - sådan sad den bare og sov
GirafferneGirafferne
Girafferne

Britta tjekker de lange dyr ud
Afbræk i varmenAfbræk i varmen
Afbræk i varmen

Elefanterne nød en dukkert på den varme forårsdag
Britta & ClausBritta & Claus
Britta & Claus

(det er Britta i midten)
ByenByen
Byen

En formidabel udsigt af byen
??????
???

Aner ikke hvilken fugl det er, men den ser sgu meget skæg ud...
WallabiWallabi
Wallabi

Den første Wallabi vi har set. Det er en kænguru art der er lille og tæt bygget. Nogle af dem ligner bare mus på epo
KangaroosKangaroos
Kangaroos

Britta foran en emu og et par kænguruer
Dovent dyrDovent dyr
Dovent dyr

Sådan husker vi bedt kænguruerne ind til videre.
Endnu en koalaEndnu en koala
Endnu en koala

Den kan næsten nå...
Og så en dansk isOg så en dansk is
Og så en dansk is

Vi sluttede dagen af med en stor Copenhagen Icecream ved Circular Cay

15th October 2007

Fantastiske billeder
Hej med jer Det lyder og ser ud som om i rigtig hygger jer :) Man må sige at Sidney ser godt ud i solskin, glæder mig til at høre mere fra jer... Hilsen Cecilie, Winni og Morten og snart en mere (ca. 14 dage)

Tot: 0.077s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.0402s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb