Tiwanaku

Bolivia's flag
South America » Bolivia » La Paz Department » Tiwanaku
June 26th 2007
Published: August 7th 2007

I dag havde vi hyret en guide med chauffør i en minibus, som skulle køre os til Tiwanaku som er et ruinkompleks der ligger på Altiplano 1 1/2 times kørsel fra La Paz. På vejen dertil kom vi i gennem El Alto, som er en fattig by der ligger oven for La Paz. Her var et mylder af mennesker der var på vej til og fra La Paz for at sælge varer. Cholitaer med bowlerhatte og babyer på ryggen. I følge guiden, sidder bowlerhatten til venstre når kvinden er gift, til højre når hun er single og midtfor når hun er på udkik efter en mand - såresimpelt.

Altiplano er et storslået fladt område omkranset af sneklædte Andesbjergene. Der er spredt landbrug og små lerklinede huse. Det så ud til at det var børnene der passede får, grise og køer. Vi havde håbet at se lamaer men den møder vi vist først når vi kommer til Titicaca søen.

Tiwanakukulturen begynder for omkring 4000 år siden og fortsætter til den bliver overtaget af inkakulturen for omkring 600 år siden. Vi fik en grundig gennemgang af områdets to museer. Vores guide havde været med til at udgrave området, så han havde en enorm viden. Det flotteste var templet med en statue og en port hvor lyset rammer statuen d. 21 juni. Her fejrer Aymaraindianerne nytår med ofringer af lamaer, dans og musik.

Vi spiste frokost på den lokale restaurant. Her fik vi Lamasteg og suppe af den lokale kornsort (Quinoa eller noget i den retning). Fra nu af, vil Cristina vist kun spise Lama - hvad gør vi ved det?

27th June 2007

Kære alle 4. Tusind tak for alle de fine billeder og beskrivelser. Dejligt at kunne følge med i jeres rejse. Her går det ok, storm og masser af regn, dræbersnegle, jordbær (hvis vi når det inden sneglene) og sommerferie. Hils Cristina og sig at hundehvalpene er super nuttede. Skal vi gemme en til hende?? Hilsen Birgitte og Sofie.

greetings from Santa cruz,
Tiwanaku, Pictures very interesting, congratulations because of the content and images of your web page, show more pics, bye. JC. http://emprendedoremergente.blogspot.com

Super Blog
Hej med jer! Hvor er det bare fedt at følge jeres færden. Vi henter mails hjem flere gange om dagen, bare for at se om der skulle være kommet et rejsebrev. I dag fejrer vi Paolas fødselsdag. Hun har bare glædet sig helt vildt og var selvfølgelig vågen længe før os andre, da vi skulle vække hende med morgensang:-) Knus og god færd fra Alkenfamilien

Fortsat god tur
Kære alle fire. Det lyder, som I får rigtig meget ud af jeres rejse. Det er dejligt at følge jeres færd. At se billederne fra markederne og de voksne med børn og alt muligt andet på ryggen, giver gode minder fra, da vi selv var afsted. Vi glæder os rigtig meget til at høre mere om jeres oplevelser. I morgen er sidste skoledag, og pigerne glæder sig til ferie. Håber regnen stopper inden idrætsugen. Mange hilsner fra Tommy og Inge
17th July 2007

Hilsen fra en aoptivmormor.
Kære Anette og Peter Chestina og Tanja; Da jeg sidder og ser billeder på computeren om jeres tur til Bolivia,vil jeg også gerne sende jer en hilsen,når man har været der som jer og hente et Barn,føler man stærtk for Landet og Befolkningen.(Hvordan mon det går med den nye Præsident og Landet?)Trods jeg synes det var en hård tur var jeg meget glad for jeg tog med.Jeg fik enkærlighed til befolkningen og landet. Man spidser Ører når der er noget om Bolivia i Tv,Jeg synes det er fantastiks at I tager sådan en lang ferie derned med jeres Børn. Da jeg var der tog jeg mig en 5 dages tur til Corøjco,alene,så havde mine Børn lidt for dem selv.da vi jo var d D er i 6 uger.Det er jo en farlig vej dertil , men jeg tog mod til mig og Maria bestilte et værelse til mig på et Trekkerhotel i bjergene,jeg var på egen hånd kunne ikke tale med nogen da de der ikke kunne engelsk og jeg ikke spansk.Da jeg kom til Hotellet var der ikke noget værelse ledigt før om et par dage,så jeg blev meget hed om Ørene ,helt alene i verden.Man fandt så et lille hummer ti jeg et par dage efter fik et stort væretse med en pragtfuld udsigt over Bjergene.Jeg havde trods ensomheden et par dejlige dage hvor jeg maled og gik ture.Efter turen hjem(den farlige vej) var jeg glad for at komme hjem til La Paz i Familiens skød.igen Håber I fortsat får en god tur, Mange hilsener fra Kirsten (Lenes Mor.)

Tot: 0.078s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 55; dbt: 0.0487s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb