Besøg på Heksemarkedet og Tanias børnehjem

Bolivia's flag
South America » Bolivia » La Paz Department » La Paz
June 25th 2007
Published: August 7th 2007

I formiddag var vi igen på indianermarkedet som er spændende at gå rundt og undersøge. Vi kom også til heksemarkedet hvor købte diverse lykkebringende amuletter og effekter. Vi så på tørrede lamafostre, frøer med guldperler som øjne og indtørrede flagermus. Dem blev der ikke købt nogen af i denne omgang.

I eftermiddag besøgte vi Tania's børnehjem. Ricci og Melvin hjalp os. Meget er forandret og forbedret siden vi hentede Tania i 1996.
Der var kommet en ny leder som sikkert har haft god indflydelse på forholdene. Der er betydeligt mere rent og ordentligt. Den grimme lugt var så godt som forsvundet.
Vi var inde på 3 stuer. Mange følelser blev vagt af at se de søde små sorthårede børn. De kiggede opmærksomt på os, et af de ældre børn ville gerne have Annette som mor. Der var stadig kun få voksne til at passe de mange børn.
Til stor glæde for Tania fik hun hilst på Gladys, som passede hende i hendes første 10 måneder. Det var en rigtig dejlig og rar oplevelse for Tania at besøge børnehjemmet. Vi afleverede en del tøj vi havde med hjemmefra. Tania og Cristina gik der fra med hver en rose de havde fået af direktøren for børnehjemmet.

Tania ville gerne have flere af børnene med hjem - Cristina ville hellere have en af de herreløse hunde med hjem.

Ricci er de danske adoptivfamilies tolk i La Paz. Melvin er adoptivfamiliernes advokat.
Alle var meget glade for at se hvor godt børnene har udviklet sig og trives, og talte om at de gerne ville have at vi mødte op i ministeriet for at blive vist frem som en lykkelig historie - senere blev det til et fællesbillede i børnehjemmets have. Billedet ville de så aflevere i ministeriet. Årsagen er at adoption fra Bolivia er gået næsten i stå efter at Evo Morales er blevet præsident.

11th July 2007

Hej Tania, Christina, Anette og Peter
Spændene at høre om besøget på børnehjemmet... glæder Håber i har det godt nede på rejsen.... Glæder mig til at snakke og høre mere fra børnehjemmet og hvad i mere har lavet i bolivia når i kommer hjem ... Glæder os til at se jer igen. Og høre hvad i mere har lavet i Bolivia... Mange Kærlige Hilsner Sara.T.

Tot: 0.07s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 51; dbt: 0.0439s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb