Op naar Nieuw Zeeland!

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand
November 30th 2006
Published: February 3rd 2007

Op naar Nieuw Zeeland!!!!!!
Spannend, spanend!!!!!!!! Ik heb de knoop doorgehakt en ga echt op reis naar de andere kant van de wereld!! Ik wilde eerst met een organisatie mee, maar alles was al vol, en ik wilde graag al in december vertrekken! Dus heb zelf geboekt en vertrek nu 10 december al richting Nieuw Zeeland!!!! Jaja, dit betekend dus dat ik ook met kerst en oud en nieuw op een prachtige plek zit!!!

Ik wilde al superlang op reis na mijn opleiding, maar vond het wel erg spannend toen het wat dichterbij kwam! Ik ben nu al op reis geweest naar Sloveniƫ en Kroatiƫ en Frankrijk en dat was ontzettend leuk! Dus nu op naar Nieuw Zeeland en daarna Australiƫ!!!! Ik heb een flexibel ticket dat geldig is tot 11 juni 2007, ik kan in de tussentijd dus de route en de data nog wijzigen dus dat is erg handig!!

Het Reisplan (tot nu toe):

Op 10 december om vertrek ik om 13.15 vanaf Schiphol naar Hong Kong, waar ik om 7.50, plaatselijke tijd, aan kom. Ik stap er alleen over, dus kom het vliegveld niet af voor bijna 7 uur, haaha, maar vast vanalles te beleven daar! Op 11 december, 15.35 vlieg ik dan door naar Auckland, waar ik om7.40 's ochtends, plaatselijke tijd, aan kom, dus op de 12e.

Ik ben dan van plan om in Nieuw Zeeland rond te reizen en te gaan werken. Ik heb mijn Working Holiday visum al aangevraagd, en die is goedgekeurd, dus dat komt goed. Maar terplekke moet ik dus zelf alles nog zien te regelen, zoals tax nr en bankrekening enz.... en ik moet gaan verzinnen wat ik allemaal kan gaan doen daar he!!! Ik ben van plan eerst het Noorder eiland rond te reizen, en dan over te steken naar het Zuidereiland.

Op het moment is de planning om op 10 april vanaf Christchurch door te vliegen naar Sydney, Australie. Ik heb dan nog twee maanden om daar te gaan reizen. Ik heb voor Australie geen Working Holiday visum aangevraagd, dus kan niet gaan werken. Maar misschien doe ik terplekke nog vrijwilligerswerk, wat me ook erg leuk lijkt!

Op 10 juni vertrek ik dan om 15.00 vanuit Sydney naar Hong Kong, waar ik aan kom om 22.25. Daarna vlieg ik weer door en ben als het goed is om 6.45 weer in Holland!!!

En nu nog ander groot nieuws!!

Dinsdag heb ik toelating gedaan op het HKU (Hogeschool voor de Kunsten Utrecht) voor de opleiding Theatre Design. Dus ik had al m'n spullen en tekeningen enz. meegenomen en probeerde toegelaten te worden.... Ze hadden voor mij een uitzondering gemaakt, en ik mocht het nu doen, omdat ik op reis ga natuurlijk! Dus was ook wel blij dat ik nog toelating kon doen (alweer, was al toegelaten, maar had afgezegd omdat ik op reis ging) De uitslag zou ik misschien veellater pas horen omdat degene van de administratie op vakantie was! Nou zeg! Maar ik dus zeggen dat het wel heeel mooi zou zijn als ik het nog voor 10 december zou horen.....

En wat nu.....

Lees ik net een mailtje van het HKU............Ik ben toegelaten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!

Dus superleuk!! Dus na mijn reis ga ik nu in utrecht studeren!! En ga dan op kamers!! (Ja ik zoek dus nog een kamer!)

Allemaal leuke berichten!!!

Nu nog mijn tas inpakken en op naar NZ!!!

Liefs Laura!

2nd March 2007

toelating hku
He wat grappig, ik ken je helemaal niet, maar ik ga ook een toelating doen op de hku voor theatre design! Wie weet zitten we dus bij elkaar in de klas volgend jaar! Ik zocht op google voor wat tips voor de toelating, zo kwam ik hier. Dus: nog tips? wat heb jij laten zien? Groetjes, Anouk

Tot: 0.039s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0209s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1023.3kb