Gearriveerd!!


Advertisement
New Zealand's flag
Oceania » New Zealand
December 13th 2006
Published: February 3rd 2007
Edit Blog Post

Gearriveerd!!!!
Hey allemaal!
Nou daar zit ik dan, in Nieuw Zeeland!!!!!!!!!
Ik zal maar ff bij het begin beginnen...

Ik vloog om ongeveer 1 uur 's middags, zaterdag vanaf schiphol. Na duizend keer te hebben gezwaaid voor de douane naar paps en mams...stond ik er alleen voor... De vlucht ging goeg..erg luxe eten allemaal..alleen wel erg heftig om om 4 uur (nederlandse tijd) (al/nog) lunch/avondeten te hebben. Dat was een beetje heavy, maar wel lekker, we werden goed verzorgd, ook het drinken was gratis dus ik heb geen hollandse broodjes meer gegeten..
Na 6 uur dacht ik echt zijn we er nu al...pff en je moet natuurlijk dan ook echt een keertje gaan bewegen. We moesten trouwens al vroeg gaan 'slepen', de lampen gingen in elk gevcal op nachtstand, dus erg donker, vlak na het eten, dus om 5 of 6 uur ofzo. Dat is dus erg raar. Het hele ritme klopte gelijk al niet meer. Ik zat trouwens naast een jonge australier die in holland woonde, maar geen nederlands kon, so that was very nice, I could practicy my english already! Hij vloog vanaf Honk Kong, mijn stop, door naar Sydney. Net als meer mensen natuurlijk, lang niet iedereen ging naar NZ en je moest ook je seatbelts omhebbben, en iedereen bleef op dezelfe plek, dus heb ook daar verder geen mensen ontmoet. Op schiphol sprak ik wel wat mensen die in de rij stonden en ook naar Nz gingen, dus dat leek mij wel handy voor die overstap, ik/we wisten ook nog niet welk vluchtnummer en dus gate we hadden dus geen idee waar we heen moesten. In Hong Kong kwam ik nog maar een van de vrouwen tegen, zij ging ook naar Aucklnad , naar haar dochter die hier woond! Dus ik dacht blijf maar lekker samen...we moesten ongeveer 7 uur wachten dus dat was echt erg lang, en we konden ook niet (not easy) van het vliegveld af. Dus ik was supermoe, en er was daar ook echt niks te beleven , anders als schiphol, niet eens relaxs stoelen, dat was alleen voor 1st class....pfffff. Dus we hebben daar wat rondgehobbeld en ik heb een beetje geslapen op de stoelen. En toen dus op naar het tweede deel, weer ongevere 11, 12 uur te gaan!! Dat was eeg vermoeiend. Nu zat ik naast een nederlandse vrouw, zij was met naar zus en tante, en had ok familie hier. Dus we hebben wel weer heel wat gekletst. Je kon trouwens ook veel films enz kijken, maar daar had ik niet echt zin in.
En toen kwamen we aan in Auckland, ik had deze keer helaas geen window seat..dus wist niet waar we waren tot we er echt waren. Ik ging maar met die vrouw naast mij mee door de douande. Ik maakte me ook zorgen over koekjes die ik mee had., ik had mn brood in het vlietuig al weggegooid, dat ,mocht zoiezo niet, erge strenge regels daar!!! Maar dat ging dus allemaal goed!

Op het vliegveld pakte ik mijn superopvallende felgele tas van de band, erg handig was die flightbag dus wel, en alles zit er nog in dus dass mooi!

Na ff te hebben gerelaxt op het vliegveld heb ik een shuttlebus geboekt. Ik was de enige toen, dus werd gebracht naar de stad, naar mijn hostel, Verandahs. www.verandahs.co.nz Ik had het al geboekt op internet dus, en leek me erg gezellig en relaxt en klein!! Dus bevalt goe hier. Zit nu op de computer in de huiskamer met de kerstboom achter me!!! Alklemaal gezellige leuke mensen zitten hier, dus dat is allemaal goed! Ik ben net verhuist naar een 4share room, war ik vannacht en daarna slaap. Ik sliep/slaap op de kamer met een duits meisje , Kristiana, die in Maastricht op de kunstsacademie zit. Dus das erg leuk!! We hebben samen opgetrokken, en zijn vandaag wat de stad in geweest en zijn naar Kelly Tarltons geweets. Een soort onderwaterpark en onderwatertunnels met vissen en haaien, en ook een stukje antartica met leuke penquins!!!!!! Dus dat was leuk!! Ik heb al heel veel tips gekregen over wat ik moet doen en zien, maar moet dus nog steeds een buspass kopen. Magic word aangeraden,, ook heb je kiwi(meer voor party people) en stray (wat ouder) en flexipass, overal, dus nog ff uitzoeken....

Maar my time is running out

Liefs Laura



Advertisement



Tot: 0.571s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 60; dbt: 0.067s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb