Fossefall og Tango

South America
April 7th 2009
Published: April 8th 2009

Etter Salvador og Morro do Sao Paulo dro vi til verdens stoerste fossefall; Foz de Iguazu. Fossen deler landene: Brasil, Argentina og Paraguay. De mest besokte delene er Brasil og Argentina, Argentina med 80% av fossefallene paa sin side. Vi hadde to dager for aa se alt, den foerste brukte vi paa den brasilianske siden. Her faar man et mer totalt og et godt overblikk over fossefallene. Den 2. dagen brukte vi paa den argentinske siden. Vi var med paa en organisert tur, hvor vi baade fikk sett litt av regnskogen, kjoert baat under fossefallene og vandret flere km langs de mange fossefallene!! Nydelig sted og virkelig et av naturens unververker!

Samme ettermiddag tok vi bussen til Buenos Aires. 18 timer med buss, men ikke saa ille naar man faar flere maaltider, film, vin og whisky og det gaar over natten, saa man slaar ihjel mange timer med soving!

De tre foerste dagene i Buenos Aires hang vi sammen Kjersti og Katrine. Dro ut den foerste dagen og spiste en helt fantastisk biffmiddag med masse god roedavin til under hundrelappen. Dro videre paa et av de verdenskjente diskotekene til Pacha! Soendagen traakket vi rundt paa et gammelt antikvitetsmarked i San Telmo. Veldig koselig med tango og musikk paa alle gatehjoerner!. Senere dro vi paa fotballkamp med to av Buenos Aires lokallag, og noen av de beste i Argentina; Boca-Independiente, en veldig spesiell opplevelse. Vi var med Boca, som denne dagen var bortelag. Da vi kjoerte bussen inn mot omraadet ved stadioen maatte vi trekke for gardinene i fare for aa bli angrepet av Independiente supportere. Da vi kom frem, ble vi geleid inn til et helt nabolag som vr blitt sperret av kun for bortelaget med inngang til stadion. Politi og vakter med diverse vaapen overalt! Ikke no aa si paa stemningen under kampen, aldri opplevd lignende! Boca tapte dessverre 2-0!

Resten av uken brukte vi til aa titte og oppleve byen. Torsdagen var vi paa den kjente plassen Pl. de Mayo hvor moedrene/konene av de mange som forsvant under de urolige politiske tidene paa 70-tallet, her demonstrere de hver torsdag siden den tiden.

Etter en uke i BA dro vi videre til Chile!!!

P1050079P1050079
P1050079

las madres de plaza de mayo!
Photo 15Photo 15
Photo 15

Biffmiddag i BA

Tot: 0.06s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 44; dbt: 0.0279s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb