Bakom galler

South America » Venezuela » Capital » Caracas
June 7th 2007
Published: June 7th 2007

7 till 8 juni:

Ett dygn i Caracas i Venezuela. Vi var radda, vi hade last att det skulle vara en av varldens mest kriminellt belastade och farliga stader. Eftersom vi inte hade lyckats ordna med boende i forvag gick vi direkt till en turistinformation pa flygplatsen. Efter det gick allt valdigt smidigt. Hotellet vi bokade hade fri upphamtning och avlamning fran flygplatsen och lag dessutom relativt nara den. Hungriga satte vi oss pa hotellets restaurang och chockades av priserna, en pastaratt kostade ca 17000 och en kottratt ca 40000 bolivar. Lite inflation manne? Det var svart att fa reda pa hur bolivaren stod mot dollarn men vi bestallde mat och hoppades pa det basta. Nattlivet utanfor varat hotell vibrerande av sambatakter (eller nat) och vi fick en trygg nattsomn bakom gallerforsedda fonster. Pa morgonen efter, nar vi satt och at frukost, fick vi syn pa ett par kravallutrustade poliser i kamoflagemonstrade uniformer med tjocka skottsakra vastar utapa. De verkade vara posterade dar som skydd bland annat for turisterna pa varat hotell. Det blev ingen action for oss i Venezuela, vi vagade aldrig lamna hotellet. Trygga och sakra akte vi tillbaka till flygplatsen och tog flyget till Puerto Rico.

Tot: 0.38s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 50; dbt: 0.3476s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb