07-09-2011


Advertisement
Published: September 8th 2011
Edit Blog Post

Ik start vandaag voor de veiligheid met een nieuwe blog op een andere website; in de vorige heb ik geen vertrouwen meer en de tekstopmaak hapert.

De komende dagen zou de temperatuur hier nog meer de hoogte in gaan. Het is hier nu al zo warm, overdag schat ik tussen de 30 en de 35 graden Celcius, op z´n minst.

Paola, 26, afkomstig van Cusco maar nu werkzaam in een secundaire school in Puerto Maldonado en hier ook wonend, heeft mij gevraagd om haar franse les te geven. Ze geeft het vak communicatie, en soms staan er in haar boeken franse woorden waarvan ze de uitsprak niet kent. Morgen ga ik er naar toe :-)

Haar ouders bouwen voor haar een huis hier. De grond kost 12.000 Soles, ongeveer 3.000 euro, en de bouw van het huis zelf 23.000 $, ongeveer 16.500 euro. In vergelijking met de prijzen bij ons is dit geen geld dus. Ik ben gaan kijken naar het huis en het ziet er goed uit; vrij groot en met een tuintje.

Puerto Maldonado blijkt een roddeldorp te zijn. Het is hier vrij klein en veel mensen kennen elkaar. Er wordt dus ook nogal wat rondverteld. Ook over mij blijkbaar; omdat ik vrij regelmatig met verschillende mensen optrek.

Katiuska vertelde mij dat. In de winkelgalerei waar ze werkt zitten een hele hoop vrouwen bij elkaar. Ik moet er geen tekening bij maken. Maar ik trek er mij niet teveel van aan; hypocrisie vind je overal.

Als ik hier over straat rondloop ben ik de enige gringo in zicht. Af en toe zie je er eens eentje passeren, maar gringos in het straatbeeld zijn hier eerder zeldzaam. Blijkbaar zitten er wel een paar, maar die houden zich eerder schuil in de bossen in jungle-lodges. Ik neem dan wel aan dat ik opval en dat ik een voor de hand liggende prooi ben voor praatjes.

Dat was het weer. Tot ....

Advertisement



Tot: 0.106s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0692s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb