08-09-2011


Advertisement
Published: September 8th 2011
Edit Blog Post

Eergisteren ben ik met Leila op stap geweest, een meisje afkomstig uit Brasilië, Rio Branco.

´s Avonds brak er op straat een ruzie en vechtpartij los tussen een groepje jongeren op een hoek van een straat, waar een vrouw een barbecue-stel had staan. Ze maakten denk ik ruzie omdat er iemand niet wou betalen of niet genoeg had betaald. Er werd wat geknokt, er werd eten op straat gesmeten, en een jongen hield er een bloedneus aan over.

Toen kwam er een vrouw naar mij toeglopen. Het was de vrouw uit de bar in de discotheek waar we naartoe waren geweest. Het biljet van 20 S/. waarmee ik betaald had was vals, zei ze. Ze hadden het onder een speciale machine gehouden. Waarschijnlijk heeft een of andere Peruviaanse stinkerd mij dat biljet overhandigd als wisselgeld in een restaurant.

Ik was wel op de hoogte van het feit dat er in Peru al eens valse biljetten circuleren, maar ik had er nog nooit zelf last van gehad, tot nu. Maar goed, het was geen ramp, ik nam het vals biljet terug aan en betaalde met 2 briefjes van 10.

Daarna sprongen we met z´n tweëen achterop een mototaxi naar een ander kraam waar ze eten maakten. Het was 4:00 ´s ochtends denk ik. Op een stoel achter haar fornuis zat een dikke vrouw die regelmatig in slaap viel, al staand of al zittend.

Nadat we gegeten hadden zei Leila mij dat ik met het vals biljet van 20 S/. moest betalen. Ik deed het niet, ik had medelijden met de vrouw. Ik betaalde haar gewoon de gevraagde 3 S/.

Toen zei Leila dat alle mannen slecht zijn. Vrouwen zijn goed, mannen zijn slecht. En ze heeft voor een stuk gelijk, er lopen nogal wat Peruviaanse klootzakjes rond.

Ze vroeg mij om haar het vals biljet van 20 S/. te overhandigen, ging ergens in een winkel wat drinken kopen, en betaalde met het valse biljet aan een dikke man. De man was moe en half dronken. En we waren er vanaf, van dat valse biljet. Dat ze het zelf maar onder elkaar uitvechten allemaal, in plaats van hun prullen aan toeristen te verschansen.

Ik ga nu frans geven aan Paola :-)

Tot later


Advertisement



Tot: 0.097s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0708s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb