Fin de semana

South America » Peru » Cusco » Cusco
September 25th 2011
Published: September 25th 2011

Zaterdag:
Gisteren zijn er 2 nieuwe Belgische meisjes toegekomen, Katrijn en Stefanie. Vandaag zijn we al met ons vieren op uitstap geweest naar Pisac. Toen we aankwamen in Pisac moesten we nog een stukje met de taxi doen tot boven aan de ruïnes. In onze trotter stond dat we voor 45 soles met de taxi heen en terug konden geraken. De taxichauffeur beweerde dat hij dit niet deed, dat hij enkel naar boven reed. Ok, dus wij mee naar boven en we zouden daar wel zien. We waren nog maar pas vertrokken en toen beweerde hij ineens dat hij toch zou wachten en ons terug naar beneden kon brengen… Maar wel voor meer geld natuurlijk!
Boven aangekomen was het écht wel de moeite. Mooie Incaterrassen, een zonnetempel en verschillende “huisjes” uit de tijd van de inca’s. Het viel ons wel op dat het hier meer toeristisch was dan vorige week. Het weer was nogal wisselvallig, regen dan weer de zon en dan weer terug regen..
Nadien zijn we terug naar het dorpje gegaan (met een andere zéér goedkope taxi) en hebben daar iets gegeten en nog wat rondgelopen op nog maar eens een grote artisanale markt.
Terug aangekomen in Cusco Katrijn en Stefanie een kleine rondleiding gegeven en een lekker sapje gaan drinken in San Pedro.

Zondag:

Incaruïnes hebben we nu wel even genoeg gezien dus gingen we vandaag naar het centrum om de kathedraal op de Plaza de Armas te bezoeken. Blijkbaar was er vandaag een groot feest in het centrum en was er een hele parade rond de Plaza de Armas! Het was niet echt duidelijk wat de gelegenheid was en de mensen zelf konden ons ook geen duidelijke uitleg geven. Maar het was echt tof om te zien, allemaal mensen in speciale kleren (vooral uniformen) enz.
Daarna de kathedraal bezocht die bestaat uit 3 delen (2 kerken en de kathedraal zelf). Valt wel te vergelijken met een kathedraal bij ons. Alleen heel veel goud, zilver en poppen ipv beelden. Wat we wel raar vonden is dat Jezus, vooraan aan het altaar, zwart was. De reden weten we zelf ook niet… iemand ideetjes 😊?
Straks gaan werken met de kindjes en daarna lekker gaan eten in het stad en een lekkere cocktail gaan drinken!

Tot blogs!
Aline en Sofie

Tot: 0.106s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 57; dbt: 0.0445s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb