Julepakke

South America » Peru » Cusco » Cusco » Cusco
January 16th 2014
Published: January 16th 2014

Så fik vi endelig en julepakke sendt fra Lisbeth og Allan og 1000 tak ........

Men at hente en pakke fra Europa er ikke noget man sådan bare lige gør i Peru .....

Vi ankom efter en hård Amazonastur gladeligt til posthuset med vores postseddel, hvor den noget skrappe postdame så kunne oplyse at toldkontoret ved pakkepost afd. var lukket og kun havde åben i hverdagen !!! Så startede der en dialog eller diskussion paa engelsk og spansk, om at vi ikke kunne komme mandag, men der var rejst...... - en venlig bevæbnet vagt viste os efter stort hurlumhej ind i selve pakkepost/toldkontoret rummet, hvor endnu en diskussion startede, med en endnu mere sur postdame...

Saa begyndte Mette at græde og sige at det var en pakke fra hendes "Bambini" (er hvis italiensk, men hvad fanden) og en hel masse andet - en anden postmand var også kommet til - den venlige bevæbnede vagt blev nu tydelig berørt over den fremmede dames tuderi og hentede så en overordnet dame, som på engelsk kunne fortælle, at en pakke fra Europa skulle fortoldes, men at hun godt ville hjælpe og nu måtte "senora" stoppe med at græde.... Så lang så godt........Pakken blev efter lang tids søgen fundet, og vi tog sammen med den første postdame, som ikke var blevet mindre sur, efter ordre fra den engelsktalende og overordnede, en taxa til told kontoret et andet sted i byen...Alle de små pakker blev åbnet og kontroleret ..og endelig udleveret efter diverse underskrifter og pas nr.....Så sådan modtager man pakke i Peru......puha....Vi spiser stadig det dejlige juleguf og fik også den sidste aften i Cusco lavet risengrød.....

Brit havde også sendt en julepakke til juleaften paa Påskeøen - den kom aldrig frem også selvom vi var på det lokale posthus op til flere gange og enddog selv hjalp med at lede i kaos af pakker, breve o.l. Selvom de søde piger paa hotellet lovede at sende den til Cusco /Peru - så vi den aldrig - desværre...(De har garanteret guffet det hele selv!)

Jannie havde sendt jule- og foedselsdagsbrev helt fra Vitnaim til Cusco / Peru- det fik vi heller ikke - vi har dog aftale med hotellet at de sender den retur til Denmark og de har fået penge til porto - men lad os nu se !!!!!

Men tak til jer alle - pakken var fantastisk og det er jo som bekendt tanken der tæller....

Tot: 0.118s; Tpl: 0.021s; cc: 13; qc: 27; dbt: 0.0611s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb