Eerste weekjes Peru


Advertisement
Peru's flag
South America » Peru » Arequipa » Arequipa
September 23rd 2013
Published: September 23rd 2013
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Eerste weekjes Peru

Lima, Paracas (Islas Ballestas), Huacachina, Nasca, Arequipa

Eindelijk tijd voor mijn eerste blog! Het bevalt me hier super, ik heb al heel wat gezien en vooral veel leuke mensen ontmoet. Veel andere reizigers, maar ook veel Peruanen. In het begin was ik een beetje argwanend als ik zomaar werd aangesproken, maar ze blijken gewoon nieuwsgierig. Nu ga ik soms zelfs op een bankje op het Plaza de Armas zitten om spaans te oefenen, succes verzekerd!

Op dit moment ben ik in Arequipa, de eerste stad die ik echt leuk vind, dus ik ben er al bijna een week. Ze hebben hier een prachtig koloniaal klooster, de Inca-mummie Juanita en heel veel lekker eten. Nu ben ik eigenlijk vooral van mijn spierpijn aan het herstellen na een trek naar de Colca Canyon. Deze canyon is twee keer zo diep als de Grand Canyon, dus de wandeling op de eerste dag bestond uit in 4 uur naar beneden lopen (auw!) en de resulterende spierpijn maakte de andere twee dagen ook niet echt fijn. Maar het was de moeite waard! Hele mooie omgeving met pre-inca terrassen en dorpjes waar de mensen nog zonder elektriciteit leven en met de hand de grond omploegen. Alle goederen, en sommige toeristen, worden met muilezels vervoerd. Ik heb ook condors gezien en natuurlijk llamas, alpacas en de wilde variant (vicunas).

Op weg hiernaartoe heb ik natuurlijk ook een hoop moois gezien. Op 5 september kwam mijn vlucht aan in Lima, die stad vond ik eigenlijk niet zo bijzonder. Het was vooral heel mistig en 's nachts erg koud. Ik heb daardoor wel meteen van mijn super sexy thermo-outfit en fleecevest gebruik kunnen maken. Die had ik gekocht van alle donaties op mijn afscheidsfeestje, dus bedankt jongens!

Het stadje Paracas en de Islas Ballestas vond ik een stuk mooier, heel veel zeeleeuwen, pinguins en pelikanen gezien. Omdat ik een beetje wou relaxen ben ik daarna naar Huacachina gegaan, een oase in een grote woestijn van zandduinen waar je heel goed vanaf kan sandboarden (leuk!). Daar wordt ook Pisco gemaakt, tijdens de rondleiding kregen we natuurlijk een aantal glaasjes en dat merk je wel met 40% alcohol. Hierna heb ik de Nasca-lijnen gezien wat erg indrukwekkend was als je bedenkt dat ze die kilometerslange kaarsrechte lijnen en perfecte cirkels op de grond hebben getekend. Een theorie is dat de lijnen te maken hebben met de sterren en planeten, dus bij het planetarium in de stad heb ik ook nog Saturnus en de maankraters door een telescoop gezien, en ik kan nu Venus aanwijzen. Weer wat geleerd dus!

Dinsdag ga ik door naar de stad Puna aan het Titcacameer en daarna door naar Cusco waar dan mijn cursus spaans begint. Ik ben heel erg benieuwd, met name naar de familie waar ik 2 weken bij in huis ga. Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Jana


Additional photos below
Photos: 8, Displayed: 8


Advertisement



24th September 2013

Sweet
Ziet er goed uit Jana! Veel plezier!
24th September 2013

Leuk verhaal en mooie foto\'s. Ik kijk al weer uit naar het volgende bericht.
24th September 2013

Mooi!
Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat de reis goed gaat!! Hele mooie foto's ook. Xx!
25th September 2013

Prachtig land
Hoi Jana, Prachtige foto's, die laten zien hoe gevarieerd het landschap is. Veel plezier.
29th September 2013

Ha Jana, het duurde even voor ik je blog las, maar goed om te lezen dat het leuk is! Mooie foto\'s, nu al zo veel gezien en nog zo lang te gaan :)
9th October 2013

Cool pictures! Now, looking forward to the Cusco updates!
9th October 2013

Hey Jaan! Wat een leuk verhaal! Gaaf joh, zoveel al gezien! Geniet ervan! xx Alka en Frank
30th October 2013

gaaf en cool!
Heb al een tijdje de link van je weblog in mijn ladekastje liggen maar had nog geen tijd (schande!!) om er naar te kijken. Nu na mijn eerste bezoek aan je blog ga ik deze beslist vaker bekijken; wat een avontuur maak je door aldaar! Mooi en enthousiast geschreven verslagen die zeker de moeite van het lezen waard zijn. Het ga je verder goed Jana! Groetjes, Gemma

Tot: 0.094s; Tpl: 0.015s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0499s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb