Arequipa


Advertisement
Peru's flag
South America » Peru » Arequipa » Arequipa
April 28th 2008
Published: April 28th 2008
Edit Blog Post

Arequipa



Ik ga al ff vlug iets kort schrijve, anders duurt het weer te lang of komt het er niemeer van! Moet nog altijd iets afmake over Cuzco...

Na mijnen tour naar Machu Picchu zat ik dus in Cuzco, had daar nie veel zin om in die stad te blijve hange en mijnen tijd te ´verdoen´, want ik heb sinds kort beslist al vroeger terug naar huis te kere! Normaal ging ik hier een maand werke voor kost en inwoon (geen geld opdoen dus), maar van diene man heb ik niks meer gehoord! Had geen goesting om hier een maand nie echt iets te doen en heb geen geld om hier twee maande rond te reize, dus de 27ste van mei neem ik mijn vliegtuig terug naar Zaventem!
Omda ik geen goesting had om in Cuzco te blijve pakte ik ´s morgens den bus naar Arequipa, na al mijn valieze der op te zette wou ik nog vlug ff naar huis belle omda mijn papa verjaarde. Ik was aant probere en thuis pakte mijn zus op, mijn papa was op een communiefeest dus had ik ff een kort maar geweldig gesprek me mijn lieve zus (;-)), dan probeerde ik de gsm van mijn pa ma die had hij nie bij!... kwas al een tijdje aan het probere geweest en zag ineens da het al vijf voor 8 was. Om acht uur zou mijnen bus vertrekke dus liep ik naar de plek naar die normaal stond. Daar stond ondertusse al nen anderen bus!! Op mijn klok wast nog nie eens acht uur ma ik zag mijnen bus in de verte wegrijde!:-D Ik begon superhard te lope want wou nie da mijn valieze zonder mij wegware! Al een geluk konde ze dienen bus nog verwittige en kon ik dus nog opstappe!
Na nen omweg te doen en te moete overstappe op nen andere bus zonder da ik da vooraf wist kwam ik na 12 uur aan in Arequipa. Op mijn kamer lig ik same me nen John uit Wales. Die vertelde mij da hij graag nen tour naar den Chachani wou doen, nen berg van meer als 6000m, maar hij kon da nie doen omda geen enkel touristenbureau andere mense had die da ook wilden doen. Alleen doen ze geen gidsinge daar naartoe. Omda mij da wel aansprak en het nie veel uitmaakt wa ik doe, zo lang ik maar iets doe, besloot ik dus om me hem mee te gaan! Daarmee komt het da we vande nacht om 12.30u worden opgehaald om naar dienen berg te rijde. Om 4u beginne we te klimme en het wordt zwaar en koud. Alleen aan de uitrusting die we meenemen zie je dat al. Superwarme kleding (het zal daar rond de -10 grade zijn als we daar aankome), een ijsbijl, van die ijzere dinge om rond uw schoene te binde me pinne om in het ijs te kappe, en veel krachtvoedsel... Da wordt beestig! Omda we nie veel tijd hebbe, hebbe we beslote die klim in enen dag te doen, normaal doen ze daar twee dagen over... We zullen morgen dus al terug zijn rond 16u. Dan wordt het waarschijnlijk slapen of toch uitrusten en de volgende morgen worden we rond 8u opgehaald om naar de Colca Canyon, de diepste ter wereld, te gaan. Weer de volgende dag zijn we daarvan terug en neem ik waarschijnlijk een bus naar Puno aan het Titicacameer, het hoogste ter wereld!:-) Druk programma de volgende dage, en zó is het plezant! Na het Titicacameer ga ik naar Bolivië en daar ga ik nog prachtige dingen doen! Binnekort meer prachtige foto´s en een paar korte verslagskes op mijnen Facebook te verwachte dus!

Groete aan iedereen!

Ben





Advertisement



Tot: 0.124s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0743s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb