Los Pinos y Ichoca


Advertisement
Peru's flag
South America » Peru » Ancash » Huaraz
September 16th 2007
Published: September 16th 2007
Edit Blog Post

Kleurplaatjes in IchocaKleurplaatjes in IchocaKleurplaatjes in Ichoca

De landkaart van Zuid-Amerika
Ik werk nu al een paar weken in Los Pinos en Ichoca. En ik heb het reuze naar mijn zin! Meestal begin ik ’s ochtends om negen uur om te helpen met snijden in het eetlokaal van Los Pinos. Daar koken de twee kokkinnen Magda en Elita voor ongeveer honderd mensen, jong, oud en moeders die borstvoeding geven.
Tegen de tijd dat het half elf is haal ik de banken van de tafel en maak de tafels schoon. Rond half twaalf komen de kinderen, ouderen en moeders binnen lopen. Ieder persoon heeft een nummer bij zijn of haar naam en dat noteer ik, of Tamara of Ine.
Als hun nummer is genoteerd mogen ze eten gaan halen, Magda en Elita scheppen het eten op.
Het eten bestaat meestal uit soep en een segundo! Uit de keuken klinken vrolijk ‘Latin’ klanken en dan is de sfeer helemaal compleet.

Als de kinderen gegeten hebben is er een activiteit, in Los Pinos is het meestal een creatieve activiteit. En meestal wordt er bij binnenkomst al gevraagd “Sofia, vamos a pintar?” Aan de muur hangen dan ook heel veel tekeningen!

Afgelopen week hebben we met de kinderen van Los Pinos en Ichoca, ik noem het pompoentjes :P, gemaakt. In Los Pinos werd er ijverig en geconcentreerd gewerkt aan de pompoentjes! En ook Ichoca was leuk, maar wel heel druk, allemaal tegelijk een draadje wol haha...
Ook hebben we in beide eetlokalen kleurplaten met ze gekleurd die ik had meegenomen en getekend. Samen met Tamara heb ik met de kinderen de landen doorgenomen van Zuid-Amerika. Iedereen begon automatisch aandachtig te tekenen bij Peru!!!

Ook zijn we met de kinderen en een ex-vrijwilliger Ginny gaan zwemmen! We zwommen met de kinderen in een klein pierenbadje, we werden bij binnenkomst gewaarschuwd dat het grote bad te koud was...En dat wil ik best geloven aangezien het pierenbadje al koud was haha! Na een paar keer ondergegooid te zijn met water en dat mijn hemd die ik over mijn zwemkleding had getrokken drie keer zo groot was geworden, kleedden we ons om en kregen de kinderen een glaasje ranja en een zakje chips! Samen met Ginny heb ik dat aan de kinderen uitgedeeld!

In de middag ga ik weleens naar Ichoca! De kinderen zingen voor het eten (en na schooltijd) een liedje en krijgen ze creme op hun gezichtje en handjes! Ik eet samen met de
IchocaIchocaIchoca

Aandachtig tekenen
kinderen een soepje en een segundo of een segundo en postre...Na het eten geef ik ze een beetje tandpasta en poetsen de kinderen hun tanden...
Als ze klaar zijn gaan met de kinderen kleuren, buitenspelen en een andere creatieve activiteit doen!
Nu heb ik met de kinderen Pulpo´s, van wc rolletjes, en pompoentjes, van wol en sieraden-en opbergdoosjes gemaakt! De kinderen zijn heel creatief en ik hoop dat we dat nog veel meer kunnen stimuleren!





Additional photos below
Photos: 16, Displayed: 16


Advertisement

Pulpo´s IchocaPulpo´s Ichoca
Pulpo´s Ichoca

Ik doe een poging om gaatjes en draadjes aan de pulpo´s te maken haha!
ZwemmenZwemmen
Zwemmen

Het uitdelen van Ranja en Chips
Fluordag!Fluordag!
Fluordag!

Samen met Tamara en Wil gingen we de tandjes van de kinderen controleren! Ik mocht de tandenborstels en tandpasta uitdelen!


16th September 2007

adios
Hey Sofia! Leuk je even gesproken te hebben via msn. Ik wens je al het beste en nog een onwijs leuke tijd toegewenst in Peru. Maar dat gaat wel lukken geloof ik! Liefs, Laura
17th September 2007

Leuk dat je nu over het werk geschreven hebt. Krijgen de mensen thuis een beetje een idee van wat ons vrijwilligersprogramma inhoudt. Eten bereiden, kleuren, knutselen, en lekker met de kinderen bezig zijn :-). Beso, je Co

Tot: 0.073s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 30; dbt: 0.0282s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb