Huaraz!


Advertisement
Peru's flag
South America » Peru » Ancash » Huaraz
July 23rd 2007
Published: August 8th 2007
Edit Blog Post

Cruz del SurCruz del SurCruz del Sur

Een snelle flits van Lima, vanuit de bus haha
Het is zeven uur ’s ochtends en ik word weliswaar niet gewekt door mijn wekker maar door enorm hard gesnurk in de kamer aan de andere kant van de hal.
Niemand was nog wakker dus ik kon rustig mijn gang gaan. Toen ik alles ingepakt en betaal had kon ik gelijk met een taxi mee, die net weer nieuwe backpakkers naar het hostal had gebracht.

Met de bus, Cruz del Sur, reden we door naar Lima naar de zee en uiteindelijk maakte de zee plaats voor enorme bergen en maakt de bewolking plaats voor de zon. De eerste zonnenstralen sinds ik in Peru aankwam. Onderweg kwamen we langs eenvoudige huisjes met daarnaast gewassen. Naarmate we Peru steeds verder in trokken kwamen we steeds hoger en zaten we al snel op meer dan 4000 meter hoog. Ik ben blij dat ik niet aan de kant zat van de afgronden.
In de bus werden we vermaakt met films’ en een bingo. Ik heb uiteindelijk niet gewonnen en weet ook niet of ik het goed deed , maar dat komt merendeel doordat ik de helft van de getallen niet verstond haha.

Na een lage reis kwam ik aan in Huaraz, in Huaraz stond Ine, de coördinator van Stichting Weeskind in Peru, mij al op te wachten. Met een taxi gingen we naar het vrolijk geschilderde vrijwilligershuis. Daar ontmoette ik Caroline, een vrijwilliger/medewerker van de stichting, en haar moeder.
Ik kreeg mijn kamertje aangewezen die al even vrolijk was als het huis zelf. Buiten op het terrasje hebben we nog een beetje gepraat en kreeg ik daarna een rondleiding door het huis. Het huis heeft ontzettend mooi uitzicht over Huaraz en de bergen erom heen.
Een andere vrijwilliger Will, was er niet omdat zij voor een tijdje op vakantie is met haar dochter. Dus ik zal binnenkort ook wel kennismaken met Will.

’s Avonds gingen Caroline, haar moeder en ik uiteten in het centrum van Huaraz. Voordat we uiteten gingen hebben we het huisje van Ine mogen bekijken, dat heel gezellig en knus was ingericht.
In het restaurantje kwam ik al mijn ‘busgenootjes’ weer tegen. Allemaal backpackers die tegelijk in Huaraz verblijven.
Tijdens het eten kwamen er twee mannen langs die de mensen in het restaurant gingen entertainen met liederen op panfluiten en een gitaar. Dat maakte het plaatje helemaal compleet.

Ik hoorde dat Caroline jarig was dus dat hebben we vanochtend met z’n vieren, Ine, Caroline, haar moeder en ik, gevierd met een uitgebreid ontbijt.
Ik mocht nog niet naar boven naar het kindertehuis, maar dat komt nog wel. Dus zijn vandaag alleen Ine en Caroline met haar moeder naar boven gegaan.
’s Middags heeft Ine mij Huaraz laten zien en hebben we gegeten bij een gezellig cafeetje.
Vanavond gaan we met z’n allen en nog een andere medewerker van de stichting uiteten vanwege Caroline’s verjaardag. Dat zal zeker ook heel gezellig worden!





Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement

Het terrasje!Het terrasje!
Het terrasje!

Dat veel wordt gebruikt voor het ontbijt, vanwege het mooie weer!
Euligio de RioEuligio de Rio
Euligio de Rio

De straat waar het vrijwilligershuis staat
Het vrijwilligershuis Het vrijwilligershuis
Het vrijwilligershuis

Het heeft een heel vrolijk kleurtje!


9th August 2007

Gelukt :D
Hey meiz, ik vond het super dat we gisteren even met elkaar gemsnd hebben :D En je logjes staan weer helemaal op de site en nu zelfs met prachtige foto's, super! Zoals ik al zei een hele mooie omgeving, maar het doet wel armoedig aan. Maar dat zal het daar ook zeker zijn denk ik. Voor de rest een leuk huisje waar jullie verblijven :D Mooi vrolijk kleurtje idd ;) Zijn er trouwens al meer vrijwilligers vanuit Nederland daar, die zouden toch een tijdje na jou komen? Nou iig heel veel succes met de Spaanse lessen en geniet in de tussentijd lekker van de mooie omgeving en alles! Veel liefs!
9th August 2007

wat moooooi
wat een mooie foto's meid!
10th August 2007

Groeten vanuit California
Hallo Sofia. Welkom in Zuid-Amerika. Ik ben nu waarschijnlijk de naaste familie die je hebt, alhoewel California natuurlijk niet naast de deur is. Ik sprak vandaag je moeder en zij heeft mij de informatie over je blog doorgegeven. Erg leuk dat je je aktiviteiten zo documenteert. Ik wens je een hele goed tijd toe in Peru. Ik zie dat je het erg naar je zin hebt en ik hoop dat het zo zal blijven. Ik zal over de komende weken je blog volgen en ik wens je een fantastische tijd toe in Peru. Nel.

Tot: 0.047s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0257s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb