Day trip to Otavalo + family dinner in Quito

Ecuador's flag
South America » Ecuador » North » Otavalo
July 16th 2005
Published: July 16th 2005

Idag har vi upplevt Andernas hogland norr om Quito. Gav oss ivag tidigt for att komma till Otavalo innan det blev overfullt med turister. En fullspackad dag med manga vackra naturupplevelser langs vagen. Dramatiska berg-och dalgangar, sma byar med vita kyrkor, utsikt over Cayambe (3:e storsta vulkanen i Ecuadar), och vackra sjoar. Otavalo ar kand for sin lordagsmarknad som funnits sedan INKA-tiden. Har saljer indianer sina vackra hantverk. Gissa om vi trivdes... Unfortunately sa hade Lisa glomt sin planbok hemma, och Jenny fick inte ut pengar pa sitt kort i den lilla staden...sa vi fick noja oss med de dollar vi hade i fickan..men efter tva timmar sa var vi ganska redo att aka tillbaka till Quito. Jatte-kul att uppleva atmosfaren!

Val hemma i huset vantade en forlovningsmiddag for dottern Ximena med fastman Jorge Luis. Vi har det ganska bra vi... Upplever ett harligt familjeliv trots att vara kara familjer ar sa langt borta. Vi saknar er massor familjen!!!! Hoppas ni vet det.

Igar kvall var vi ute och at pa restaurang i Mariscal med familjen + tva manliga vanner till familjen som var sa nyfikna pa svenskorna.. Har i sydamerika ar grabbarna ganska rakt fram med sina fragor.. lite val extremt ibland kanske. De kunde inte tro att vi ar 30-31 ar och inte ar gifta!! ¿Porque?? Why?? Den efterfoljande kommentaren brukar vara " Sag till nar du vill gifta dig sa kommer jag till Sveriger direkt!" Eller "Nar kommer du tillbaka?" Vi har hallt rakningen att det var 7:e gangen som Lisa fick detta forslag hi! (Mexikanskor..star lite hogre i kurs an Svenskor i dessa lander. Sorry Blondiner! (Ganska skont tycker Jenny😊

Brodforsaljerska Brodforsaljerska
Brodforsaljerska

I Otavalo kan man finna allt mojligt, fran mat till klader, hantverk, smycken etc..
Den traditiionella kladseln for kvinnor i OtavaloDen traditiionella kladseln for kvinnor i Otavalo
Den traditiionella kladseln for kvinnor i Otavalo

Vi kopte jattefina handgjorda "Dromfangare"
Cayambe!!!Cayambe!!!
Cayambe!!!

Nu har vi aven sett den 3:e storsta vulkanen i Ecuador. Storslagen utsikt!
Glad Jenny med sin dromfangare!Glad Jenny med sin dromfangare!
Glad Jenny med sin dromfangare!

hemma pa terassen i huset i Quito
Restaurangbesok pa fredagskvallenRestaurangbesok pa fredagskvallen
Restaurangbesok pa fredagskvallen

Vi lyxar till med Filet Mignon och Cabernet..Det ar vi inte vana vid..Pa bilden familjen + 2 amigos

Tot: 0.118s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 61; dbt: 0.0905s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb