Itinerary: Galapagos here we come 17-20 July!

Ecuador's flag
South America » Ecuador » Galápagos
July 17th 2005
Published: July 16th 2005

Nemo CatamaranNemo CatamaranNemo Catamaran

Pa den har baten ska vi trivas..
Hej igen!!
Lite info om varan kommande tur till Galapagos. Vi blir hamtade kl 06:00 imorgon for att att ta flyget fran Quito till flygplatsen Puerto Baquerizo pa den storsta on som heter San Cristobal. Galapagos bestar av 13 oar + manga smastallen. Pa en fyra-dagars tur som vi gor kommer vi att uppleva nagra av de populara oarna..dar det finns manga spannande och vackra djur. Vi ser ocksa fram emot att snorkla med delfiner och sjolejon och lite annat skoj. Vi har den hogsta kunskapsniva pa guiden (Level 3) och en riktigt fin och bra bat (Nemo) sa det blir kanonbra. Flyger tillbaka till Quito pa onsdagkvallen den 20 juli, sen blir det hem och packa om for att fira var sista natt i Sydamerika infor resan hem kl 09:00 torsdagen den 21 juli. Life is great hey! Kramar Jenny & Lisa

Lite detaljerad info for er som ar intresserade:

ITINERARIO

Category: First Class
Departures: Every Sunday
Capacity: 12 passengers

Facilities and Accommodation
6 double cabins each with private bathroom are shared between the two hulls. hot water, sundeck. Ideal for a family cruise or with friends, for naturalist or diving cruises, our large catamaran was specially built to take up to 12 passengers.

Specifications:
Type: Catamaran
Construction: Dufour
Length: 25 mts. / 82 ft.
Beam: 10 mts. / 32,8 ft.
Draft: 1,40 mts. / 4,6 ft.
Main sail: 130 mts2 / 1400 sq ft.
Engines: 2 x 130 HP
Electric voltage: 110 & 220 v
Generator: 12 kwa
Navigation Instruments: Autopilot, GPS, Radar.
Water maker: 200 1/h / 60 g/h
Fans, Deck shower, TV and VCR PAL
SECAM, HI-FI, CD; radio and tapes
Snorkeling equipment
Sea Kayaks & Zodiac
Diving equipment for rent

Additional Information
* Accommodations: double cabins with private bathroom
* 3 daily meals
* Guided visits to sites of interest by a naturalist guide level III
* Snorkeling equipment

17th July 2005

Njut!
Det låter underbart skönt! Ha det så skönt och njuuuuut!! Kram Tinka

Tot: 0.044s; Tpl: 0.015s; cc: 8; qc: 22; dbt: 0.0218s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb