Marijke en Luc

South America » Ecuador » East » El Coca
July 10th 2007
Published: July 10th 2007

Hallo,

We zijn gisteren teruggekeerd van een driedaagse ontdekkingstocht van de jungle van Equador. Eerst met het vliegtuig van Quito naar Coca voor een halfuurtje, dan de speedcano op voor twee uur en een half via de rivier Napo, een belangrijke toeleverancier voor de Amazone, om dan aan te meren in the middle of nowhere. Kwartiertje stappen tot een lagune tussen de muggen en andere beestjes, in een tropische regenbui ( vergelijkbaar met een stevige douche ) een gewone cano op, naar een lodge La Selva genaamd. Onze groep ( Marijke en Luc ) werden begeleid door de tourleidster Paula, een sympathieke natuurkenster Amanda en de locale junglespecialist Ephrain. Kennis gemaakt met een vlinderkwekerij, met gedeteilleerde uitleg van eitje over rups en cocon tot volwaardige en mooie vlinders. Met gekregen laarzen via verschillende tochten de jungle doorkruist, gevaren en gewandeld, op een toren geklommen om boven het bladerdak met verrekijkers naar de vogels en de apen te loeren, en tussendoor na de lekkere maaltijden gekletst en gebabbeld over van alles en nog wat. We kunnen nog heel veel opsteken van de locale bevolking over wat de natuur ons allemaal kan bieden.
Via de omgekeerde weg terug naar Quito om via de lokale bus naar het zuiden te trekken, richting Baños, waar we nu deze morgen het stadje hebben verkend. Baños is gekend voor zijn thermische baden, en vanavond gaan we die testen.

Groetjes,

11th July 2007

hallo,heb tot nu toe alles goed kunnen volgen. hier is alles oke. nog een goed verloop van de reis gewenst. groetjes patrick en carine
11th July 2007

Jawadde!
Hallo Marijke en Luc. Amai, das al een hele boterham! En wij zitten hier, zeg. Veel te koud voor de tijd van het jaar (15-16°) en regen, bakken regen. Maandag althans. We hadden natuurlijk net een uitje met de firma (gezellig met zijn allen naar de Tour de France gaan kijken in Pittem) en je kunt het al raden: Zo´n kwartierke voor de renners passeerden is het gaan gieten! Ik had wel een cano kunnen gebruiken om tot aan mijnen auto te geraken, die op een weide (lees: moeras) stond geparkeerd. Enfin, we zijn toch thuis geraakt. Kheb dan een half uur onder de douche gestaan en met mijne peignoor aan nog een uur in de zetel zitten klappertanden... En jullie maar over thermen kletsen... T is jullie gegund hoor! We kijken al uit naar het volgende bericht. Tot dan!
12th July 2007

Dag Marijke en Luc, Ik was een tijdje afwezig en lees voor de eerste maal jullie dagverhaal. Wel om wat (gezond) jaloers van te zijn. Geniet nog verder en geloof me, we denken regelmatig eens aan jullie. Groeten van Hans en Inge

Tot: 0.144s; Tpl: 0.022s; cc: 8; qc: 50; dbt: 0.0773s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb