Dinsdag 16 augustus: BBQ in Barranquilla.

Colombia's flag
South America » Colombia » Barranquilla
August 16th 2011
Published: August 19th 2011

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Regenbui verandert weg in riviertje. 7 secs

1 additional video(s) currently being processed
Dinsdag 16 augustus: BBQ in Barranquilla.

Het was vandaag een rustdag voor ons: er waren geen uitstappen voorzien en we bleven daarom wat langer slapen.

Na het ontbijt hielden ieder van ons zich bezig met zijn of haar activiteiten.
Er werd unaniem beslist dat we vandaag zouden barbecueën op het terras.
Mark en Patricia deden de inkopen en in de loop van de namiddag stond alles klaar.
We konden dus beginnen met het aperitief terwijl Mark de eerste ribbetjes op het vuur legde: in vergelijking wat wij gewoon zijn waren het flinke ribben.
Inmiddels was de zon verdwenen en begonnen zich steeds meer wolken samen te pakken. We sloegen er geen acht op en deden vrolijk verder, tot er ineens druppels begonnen te vallen. Dit vormde nog steeds geen probleem want het terras heeft een overkapping en alles bleef goed droog. Na de lange baktijd voor de grote ribben waar veel vlees aan zet, konden we beginnen te eten.
Ondertussen werd de bui steeds heviger en kwam de regen af en toe ook op het terras. De BBQ (elektrisch gelukkig en niet op houtskool) begon nat te worden, maar Mark bakte onverstoorbaar voort, met de hulp van Patricia, om alles veilig te houden en te zorgen dat het vlees toch droog bleef.

Ondertussen begonnen wij overal rond te kijken, hoe stevig het hier wel niet kon regenen. Het water stroomde van de hellende straat en wielen kwamen half onder te zitten. Wim was druk in de weer met het fotoapparaat om de BBQ à la Colombiana vast te leggen. Het resultaat kunnen jullie mee volgen op het filmpje en de foto's op deze blog. De panoramafoto van vandaag is weer genomen vanaf het noordoostelijke balkon. Het zicht verschilt toch wel iets van de vorige foto op dezelfde plaats genomen.

Aangezien we hier niet op een laag gelegen gebied zitten, zagen we ook geen echte rivieren ontstaan, maar die zijn er wel op verschillende plaatsen geweest las Mark de volgende dag in de krant. Op die plaatsen was het verkeer echt onderbroken doordat de straten zo diep onder water waren gelopen.
Wij bleven onverstoorbaar doorgaan met de BBQ en genoten ervan. De wind en het effect van dalende temperatuur bij zulke stortbuien konden we zeker wel appreciëren.
Het werd een lekker en gezellig maal. Er volgde ook een rustige avond, waarop alle 3 de computers intensief gebruikt werden, zelfs oma zit erachter om foto's te kijken en blogs te lezen.

Het systeem van travelblog sputterde wat tegen: door de regen of het intensieve gebruik? Het uploaden van filmpjes en foto’s ging wat trager en Markt liet zelfs weten dat hij geen bericht meer kreeg dat er een nieuwe blog was gepubliceerd. Voor de zekerheid vermelden we dan maar dat dit de zevende publicatie is in Colombia en dat straks ook nummer acht zal volgen: we zitten hier dus niet stil.
Ondertussen hebben we ook opgemerkt dat het leukste filmpje (Mark aan het barbequeën in de regen) wel is ingelezen maar nog steeds niet is verwerkt en dus nog niet voor jullie zichtbaar is.. Hopelijk komt daar snel verandering in.

Verder moet ook nog vermeld worden dat we altijd te veel foto's (of te weinig tekst) hebben. Het overschot aan foto's is pas zichtbaar als je na de tekst goed doorscrolt tot voorbij de reclames.

We eindigden de dag zoals hij begonnen was: heel erg kalm. We konden allemaal weer erg goed de slaap vatten. De airco die ’s nachts op de gastenkamer draait zorgt er vast voor dat wij telkens van een goede nachtrust kunnen genieten.

Verslag: Berna en Wim

Foto’s: Berna en Wim

Tot: 0.143s; Tpl: 0.014s; cc: 14; qc: 56; dbt: 0.0872s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb