Chili - Punta Arenas

South America » Chile » Magallanes » Punta Arenas
March 5th 2007
Published: March 14th 2007

English summary: After a long busride (5 hours) from calafate to puerto natales we took the connecting bus to Punta Arenas (3 hours) and arrived at 6 pm. We quickly found a hospedaje to spend two nights.
We liked the city and the surroundings and spend the day with walking beside the Beagle street and enjoying the sun, salty wind. We went to the museum where we got to know more about the people that lived here at the time it was discovered by the spanish/british/dutch.
We also visited the pinguins at Seno Otway. Amazing how these animals (10.000) come back every year at the same spot: breeding in sept/oct, nov/dec baby's are born, jan/feb teaching their baby's to swim, 15 march: leaving.
More info on Punta Arenas in the Patagonia Total entry

Punta Arenas:
Na een dagje bussen komen we aan waar we gestart zijn, Punta Arenas, het meest zuidelijke punt van onze Patagonie trip. Het is de grootste stad in Patagonie. Van hieruit kun je trips naar eilandjes maken. We informeren naar walvis-spotten, pinguin-spotten en treks. Uiteindelijk kiezen we voor de pinguins, walvissen zijn te duur. ; )

Eerst een dagje rondlopen in Punta Arenas. we bezoeken oa het museum. Dat was wel interessant, gaf een beeld van hoe Patagonie aangetroffen werd en in kaart gebracht werd door de NL, spaanse en britse ontdekkingsreizigers. En over hoe de bevolking hier leefde toendertijd (vrij rap uitgestorven door de pokken en mazelen die de ontdekkingsreizigers meebrachten). Hoe dikker je vrouw, hoe meer status want dat betekende dat je een goeie jager was. Ze doken ook gewoon in het ijskoude water om vis te vangen. wat een bikkels.
Verder naar een uitzichtpunt over de stad gelopen en een goeie hot dog met avocado gegeten.

Dan naar de pinguins in het noorden van het eiland/peninsula. Dat was leuk om te zien. De pinguins komen hier rond sept/okt om te broeden, dan in nov/dec worden de jongen geboren. In jan/feb krijgen de jongen zwemles en krijgen ze nieuwe veren waarmee ze beter kunnen zwemmen. Dan op 15 maart (donĀ“t be late!) vertrekken ze weer.

wij gaan ook maar eens.
we vliegen van hieruit naar ISLA DE PASCUA de meest afgelegen plek op de wereld. dichtstbijzijnde stukje land op 3500 km afstand.

18th March 2007

wat een leven!
Hallo Willem en Femke, Wat een geweldige reis maken jullie. Erg leuk om te lezen en om jaloers op te worden. Dan wil ik wel even jong zijn in deze tijd. Geniet nog verder. Wij lezen af en toe wel bij. Groetjes Toos en ook van S,N, en L ( D zit trouwens voorlopig in Curacou.) Femke , hopelijk valt het mee met je enkel!

Tot: 0.057s; Tpl: 0.009s; cc: 14; qc: 23; dbt: 0.026s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb