Marijke and Luc

South America » Chile » Araucanía » Pucón
August 30th 2007
Published: August 30th 2007

Hello,

We stay for three days in Hostal Willy, a nice place just a few blocks away from main street. Old wooden buildings lined up, giving the town a view similar to Jackson Hole. Spring is in the air, temperature is rising and the sun is getting stronger, the snow on the volcan Villarica begins to melt. We just enjoy walking along the shore of the lake, sit down for another lovely meal ( trout is excellent here ) or have a drink every now and then. Just looked at www.thok.be to see how the ranking in biljart has evolved, but I can't play any final now. Before arriving in town Pucon we visited a winery Concha y Torro, with the famous casillero del diable, a wine we like very much. Already two months gone, more to come...

Hallo,

Drie dagen verblijven we in hostal Willy, een paar straten weg van de hoofdstraat. Veel houten huizen op een rij langs een brede boulevard, doet ons denken aan andere plaatsen, bijna canadees. Je voelt de lente aankomen, sneeuwklokjes tussen narcissen en paasbloemen, de zon wint aan kracht en de sneeuw op de vulkaan Villarica begint goed te smelten. Veel goede restaurantjes en lekkere chileense wijn, leuk. Juist even gekeken op www.thok.be en gezien dat onze biljartvrienden wel hun best doen, de finales in september komen er aan en het kriebelt niet mee te kunnen spelen. Reeds twee maanden weg...

Marijke en Luc

30th August 2007

Na dit WE zal het verkeer weer chaotisch zijn, de scholen starten opnieuw en de belgische politiek maakt zich hopeloos belachelijk voor de rest van de wereld. Met een operatie voor de deur en veel pijn in al mijn gewrichten, zoek ik wat soelaas op het TV-scherm. Gelukkig zijn er nog knappe documentaires en cooking programs on BBC. Goede intervieuw-praatprogramma's op VPRO. Ik hou ook van quiz en film. Werken blijft leuk door toedoen van goede collega's. Ik heb al geboekt voor 3 weken thailand eind december, begin januari. Groetjes van een "dikke" vriend.
2nd September 2007

Dag Marijke en Luc, We volgen jullie avonturen met veel bewondering. Leuk als er wat foto's bijzitten! Na een leuke vakantie van een 2-tal weekjes zijn we alweer aan het werk. We zijn met de kindjes nr Centerparks geweest. Kurt en ik hebben er een 4-tal daagjes alleen ondergemuisd en zijn nr Barcelona geweest. Prachtige stad trouwens waar je je geen moment verveelt. Kheb wel aan jullie moeten denken want ook wij zijn bij aankomst een tas kwijtgeraakt. Na een 2-tal dagen hebben we die dan terug gekregen. 't Schijnt daar de gewoonte te zijn dat er nu en dan een tas verloren gaat. Maar we hebben het niet aan ons hart laten komen !!! Daarna hebben we nog met de kindjes een 2-tal dagen gecampeerd niet zo ver van de Efteling en zijn we natuurlijk een dag nr de Efteling geweest !! Leuke verrassing voor onze 2 prinsesjes die er optimaal van hebben genoten. Het camperen vonden ze heel leuk en ze hadden alvast een aantal speelkameraadjes op de camping. Zo dat was ons verhaal in het kort. We hopen nog veel te kunnen lezen over jullie avonturen en denken dikwijls eens aan jullie. Dikke kussen Kurt, Nan, Lize en Merel
3rd September 2007

Amai de tijd gaat snel. Ik las net in je laatste bericht dat jullie al twee maanden weg zijn. Jullie verhalen zijn een plezier om te lezen. Dit weekend waren we in Menen voor het Kampioenschap Belgische Ring, maar jullie zien natuurlijk heel andere dingen nu. Jammer dat we zo weinig foto's kunnen zien, maar die moet je bij terugkeer dan maar eens uitgebreid tonen. Nog veel plezier en geniet van al dat moois!!!!!
4th September 2007

Terug naar school
Hallo Marijke en Luc, Jullie zullen jullie van de drukte hier in België niet bewust zijn. Het is weer een gaos om naar het werk te gaan. Melissa gaat naar de nieuwe school in Denderleeuw "lijkt enthousiast", voor het eerst met de trein naar school, wat smorgens al veel gezaag teweeg brengt omdat zij altijd treuzelt. Voor de rest is het hier altijd druk, geen enkel weekend vrij, zaols bij jullie anders, carnaval begint stilletjes aan met zijn voorbereidingen. Dus je ziet weer veel werk aan de winkel. Het weer is hier ook typisch Belgisch, de ene dag stralend de andere regen, je moet hier toch sterk zijn, jullie hebben duidelijk meer geluk met het weer, zo'n stralende snoeten op de foto's. Geniet nog van de toffe avonturen en denk niet aan dit rotte België met zijn ups en downs. Groetjes Johnny, Petra en Melissa

Tot: 0.133s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 55; dbt: 0.0795s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb