Marijke and Luc

August 24th 2007
Published: August 25th 2007

Hello,

The town La Serena is beautifull, many old buildings with lots of wood, colonial style, and very clean, we stayed in the nice hotel Croata, not far away from the centre of town, so we decided to skip the excursions, and discover the city. Many shops with a pricesetting slightly lower than in Belgium, many places to eat at reasonable prices, and of course, the beach.
Chili is compared to the other countries we visited so far very different, very clean, nice houses and well looked after roads. Now we arrived after a long busjourney in the capital Santiago, had a quick walk around the block and discovered that on saterday afternoon most of the shops are closed. This weekend most of our traveller friends are going home, others will come, so we are looking forward to meet the new ones.

Hallo,

We zijn aangekomen in Santiago na een 7 uur durende busrit. De bus was zeer comfortabel dus geen klagen. We zijn van San Pedro naar La Serena gereisd, een prachtige stad met heel veel goed onderhouden gebouwen in coloniale stijl. Chili is helemaal anders dan alle landen in ZA dat we tot nu toe bezocht hebben. Het is heel modern, proper, mooie huizen ( grote en kleine), goed onderhouden tuintjes en mooie autos in de straten. De levensstandaard is hier duidelijk veel hoger wat het reizen kostelijker maakt maar toch nog iets goedkoper dan in Belgie. Het strand in La Serena was zeer mooi en zeker tijdens de zomermaanden zal het daar wel heel druk zijn, nu hadden we het strand voor ons alleen, het was zonnig maar de wind was fris, het is hier nu winter he. Morgen beginnen we onze ontdekkingstocht in Santiago, eerste indruk, een grote moderne stad, met al zijn voor en dus ook zijn nadelen. Voor de meeste van ons houdt de reis hier op , met een 6 tal reizen we nog verder tot in Rio en dan zullen we in een volledig nieuwe bende arriveren. Meer nieuws hierover als we de nieuwe groepsleden leren kennen hebben die maandag arriveren.
groetjes en tot schrijfs.

Tot: 0.122s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 55; dbt: 0.0765s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb