Day 1 & 2 in Beautiful Penedo

Brazil's flag
South America » Brazil » São Paulo » São Paulo
June 5th 2005
Published: June 5th 2005

Vilken underbar 1:a dag!! 24 grader, sol, klar himmel och frisk bergsluft! Tradgarden ar fantastisk med banantrad, mango, cashew (cajú) , orkidé. Tog det forsta doppet i Brasilien…i poolen, drack Guarana. Hushallerskan lagade traditionell brasiliansk mat idag, ris, svarta bonor, korv, torkat kott, gronsaker, pommes, svartrotter. Vi at 3 stora portioner var! Muito Bem! Man blir hungrig av den exotiska omstallningen…

Bastade i Hans fina vedeldade bastu..den basta i Penedo! Torrborstning med vaxter fran tradgarden och dopp i den kalla poolen mellan varven. Helt underbart. Potatissoppa till middag, sen bar det ivag till “Pequena Suecia” ett pittoreskt och vackert hotel i vildvuxen natur som drivs av syster till Hans (Hans ar en familevan till Jennys familj). Ett band som spelade Brasiliansk folkmusik med samba och bossanova upptradde och det var harlig varm atmosfar. Provade var forsta Brasilianska Caipirinha med akta cachaça. Blev direkt uppbjudna av bandmedlemmarna och svangde loss till sambarytmer. Fantastico! Esplendido! Dags att sova efter en underbar dag!

Sondag 5 juni
Frukostbuffé med Hans pa “Pequena Suecia”, goda ostar, pannkakor, farsk guava, papaya, ananas, melon.. och svenska kanelbullar. Mums, vi gillar detta!! Utflykt till vattenfallen “Trés Cachoeiras” och “Cachoeiras de Deus’ = guds vattenfall. Fick skjuts av Kal (singer in the band) i en Volkswagen Brasília fran 1977.. Skumpigt!!!! Men det gick bra. Intrycken ar overvalmande..naturen ar sa vacker! Bergsluften, sorlet fran vattnet, faglarna, blommorna, palmerna..allt detta gav oss en underbar naturupplevelse i toppklass. Vi badade i vattenfallet “Cachoeiras de Deus’ och njot av att vara ett med naturen. Lugn och harmoni..men samtidigt en dag full av energi. Det blev svarta boner idag igen till middag.. och aptiten ar fortfarande mkt god. Ikvall blir det bastu igen och dopp I poolen dar man ligger och tittar pa stjarnorna..som lyser sa starkt. Tanker pa er darhemma. Skont att veta att ni tanker pa oss. Njut av de vackra bilderna!!

I morgon mandag reser vi fran Penedo till Rio de Janeiro. Vi besoker 2 barnhem pa vagen dit och ska lamna barnklader som vi samlat in i Sverige. Ser verkligen fram emot detta. Skriver snart igen.

Kram Lisa & Jenny

7th June 2005

Kramar
Så underbart ni har det! Tänker på er! - anita

Ta vara på tiden!
Vad härligt ni verkar ha det! Njut av er resa och var rädda om er, hälsar Sara på Endorsia - Sara på Endorsia

Underbart!!
Det låter som ni har fått en riktig bra start på resan. Här är iallafall 17 grader och sol :-) ... kul att du kommer 20 aug. Lisa!! Stora kramar från nya huset i Bromma! - Tinka
8th June 2005

Så kul att ni fått igång bloggen! Vi väntar på fler rapporter och fina kort!! Kramar Anna & Ola - Anna & Ola

Frid!
Kul att läsa era inlägg. Ni verkar trivas och det glädjer mig. Fortsätt att leva Livet och njut! Saknar er jätte mycket! Kramar! John - John Paulsson
11th June 2005

Njut av Rio
Hej pá er flickor! Hoppas ni har det bra hemma hos mig i Copacabana. Här i Penedo är det svalt, 16 grader, men mycket sol. Bastun är pá och senare skall jag se pá sambashowen igen och hälsar dá Kal frán er. Ha det sá bra imorgon pá mötet i kyrkan! Hans - Hans Göransson

Tot: 0.071s; Tpl: 0.013s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.0346s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb