Ankomst Sao Paolo, weekend i Penedo

Brazil's flag
South America » Brazil » São Paulo » São Paulo
June 4th 2005
Published: June 4th 2005

Nu ar klockan halv 4 lokal tid och vi ar framme i Penedo..bland banantrad, kokospalmer och faglar. Hans, the host, har en gastvanlighet over alla granser och vi kanner oss sa valkomna till han och hans familjs sommarhus..Vilken exotisk idyll!

Resan till Amsterdam i morse kl 6:50 gick supersnabbt. Tiden pa flygplatsen i Amsterdam fram till planet gick vid 14 agnade vi att ligga i varsin soffa och lyssna pa musik och prata relationer och livet! hi! Lika bra att ta det med en gang, sen blir det sa mycket annat att prata om och smalta😊 Flygresan mellan Holland och Sao Paolo tog 11,5 timmar. Vi skalade med vin in resan och skrattade at varat kommande aventyr - vi ar pa vag till Sydamerika! och Brasilien! Hur gick det egentligen med Portugisiskan vi skulle lara oss? Vi har det gott tillsammans och vi ska nog klara oss med lite spanska-franska-engelska. Det ordnar sig alltid.

Val framme i Sao Paolos jatte-flygplats gallde det att ta sig med buss vidare mot Rio de Janeiro.. En forsta utmaning. Vi lyckades hitta en buss som tog oss till Tiete, den stora internationella buss-stationen. Efter mycket slit, spring och svett mellan de olika bussbolagen som alla sa olika saker..pa ett sprak som INTE liknade spanskan hittade vi bussen till Resende (mellan Sao Paolo och Rio) kl 23:01..som vi precis hann med efter en sprangmarch! Bussen var superlyxig med benstod och ett fika-kit. Impressed! efter 3 timmars slumrande tillsammans med snarkande Brasilianer var vi framme i Resende kl 02:00, dar en blond man kom in i bussen och sa pa portugisiska att "de svenska flickorna ar mina!'' och allt kandes sa tryggt helt plotsligt.

Bilfard i 10 minuter till det eftertrakatade bergsomradet Penedo..som fran borjan varit en finsk koloni, men idag ar ett populart turistomrade, dar brasilianare har sommarstallen. Ett underbart hus! Efter att ha atit lite banan fran tradgarden gar vi nu och lagger oss i varsitt gastrum iordninggjorda for oss. Kan inte bli battre!

4th June 2005

Sounds wonderful!
Hoppas allt blir bra under dreamresan!!:) - Another traveller
5th June 2005

Himmel, vad kul!
Himmel, vad kul ni verkar ha det! Vilket aventyr! Jenny, jag hann aldrig prata med dig innan ni stack ivag, men jag hoppas verkligen att ni kommer att fa nagra underbara veckor och att det blir ett minne for livet. Lite avundsjuk ar jag allt, men jag far halla till godo med er blogg. Ser redan fram emot nya, spannande berattelser från er...:-) Ta hand om er, tjejer! Kram Martina - Martina

Tot: 0.11s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 68; dbt: 0.0606s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb