Van oud naar nieuw, van koud naar warm

Brazil's flag
South America » Brazil » Rio de Janeiro
January 3rd 2008
Published: January 24th 2008

Ons avontuur begint ‘s morgens vroeg op nieuwjaarsdag. Drieëndertig uur en twee lange vluchten later arriveren we in het drukkend hete Rio de Janeiro. Ondertussen is het al 2 januari in de namiddag, maar op het strand van de Copacabana is de plaatselijke IVAGO nog druk doende met de opruiming na de oud-naar-nieuw-beachparty.
De tropische hitte overvalt ons een beetje en we zijn moe van de reis en van de drukke weken die aan ons vertrek voorafgegaan zijn. Ons logement is het Copa Hostel. Het is wat men noemt een partyhotel, dat op een paar straten van het strand ligt. De meeste gasten feesten ‘s nachts en slapen overdag. Niet de beste plek dus om slaap in te halen...
De volgende dag verkennen we de stad te voet, de tropische temperaturen trotserend! Het centrum is een doolhof van kleine maar gezellige straatjes met mooie huizen en kerkjes. De verse limoensapjes die we bij de straatventers kopen zijn overheerlijke dorstlessers!
‘s Avonds genieten we op de dijk van frisse pintjes en caipirinha’s (cocktail van cachaça, limoensap, bruine suiker en fijngestampt ijs) voor nog geen twee euro... Het is nog steeds broeierig warm!
Of we Rio een fijne stad vinden, laten we nog even in het midden. We geven haar nog een kans op het einde van onze reis, maar we vonden hier niet de rust die we nodig hadden.

Tot: 0.037s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0188s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb